Leánykori nevén Toyota, de nem is ez a lényeg - Suzuki Across PHEV GLX teszt

Suzuki Across teszt (2021)
Ekkora Suzukit sem látunk sűrű Európában. 4,63 méteres hosszával, 2,69 méteres tengelytávjával az Across a középkategóriás SUV-ok közé tartozik
Vágólapra másolva!
Soha olyan drága autó nem gördült még le Suzuki jelvénnyel, mint az Across. Igaz, olyannal sem találkoztunk még, amely zöld rendszámos, és 306 lóerős rendszerteljesítményt tud mozgósítani. A Toyotával való együttműködésnek tehát számos előnye és hátránya is van, az új plug-in hibrid SUV tesztjében pedig meg is kerestük ezeket.
Vágólapra másolva!

Még sehol sem volt a koronavírus, amikor 2019 elején a Suzuki és a Toyota egy új együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá. Ebben a jövőbeli közös munka alapjait fektették le, majd bő 1 év után, tavaly nyáron bemutatkozott az európai piac számára az együttműködés első két gyümölcse, amelyek valójában minimálisan módosított Toyota modellek. Az öreg kontinensen a drasztikusan szigorodó emissziós normák a hibridekre szakosodott Toyotát nem érintették, ám paradox módon a Suzukit annál inkább, hiába áll az önálló kínálata kis- és kompakt autókból, illetve SUV-okból.

Kicsit meglepő a két krómozott kipufogóvég, de az autó teljesítményéhez tulajdonképpen passzolnak. Galériához kattintson a képre! Forrás: Ruschel Zoltán

Az első lépcső a jelenlegi kínálat átalakítása volt, melynek köszönhetően mindegyik modelljük, így az esztergomi Vitara és S-Cross is lágy hibrid rendszert kapott, a régimódi, de bájos Jimny-t pedig átsorolták a haszonjárművek közé. Ez azonban kevésnek bizonyult, és ekkor jött a képbe a Toyota. A full hibrid Swace (leánykori nevén Toyota Corolla kombi) és a plug-in hibrid Across (a RAV4 klónja, ez szerepel mostani tesztünkben), jelentősen javíthatja a gyártó éves kibocsátási átlagát, ezáltal elkerülheti vagy jelentősen mérsékelheti az ezzel járó büntetéseket, megéri tehát az átcímkézés.

Kicsivel több történt az emblémacserénél

Rögtön az elején érdemes végigfutni az Across és a RAV4 legfőbb különbségein. A szemmel is látható változtatások az autó elején csoportosulnak. Szemből más arc néz ránk, és megmondom őszintén, nekem kicsit jobban is tetszik a Suzuki-verzió. Laposabb, nyújtottabb fényszóróival és az átformált lökhárítóval kicsit lágyabb, finomabb összhatást kelt az amúgy elég szögletes, élekkel és egyenes vonalakkal tarkított karosszéria. Jóval nagyobbnak tűnik a hűtőmaszk, amelyet a puszta mérete is kihangsúlyoz, emiatt nincs krómkeretezése, sőt az orrán egyáltalán nincs egy centi krómozás sem.

Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)

A maszkot közelebbről megvizsgálva kiderül, hogy az alsó fele be van falazva, viszont érdekes, hogy a fényszórókat összekötő vékony sávban is elrejtettek szívónyílásokat, a motor innen veszi a levegőt. Középre persze Suzuki jelvény került, amelyben elrejtették a vezetéssegéd radarjait és érzékelőit.

Maguk a fényszórók is újak, modernebb hatást keltenek, a világítást pedig egy-egy bi-LED projektor végzi.

Sem adaptív vagy mátrix vezérlés, sem kanyarfény vagy más extra nincs, csupán automata távfény, ám remek fényükkel sötétben is biztonságos a vezetés.

Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)

A ködlámpák kaptak egy-egy jókora műanyag betétet, ezek kamu légbeömlőket mintáznak, végül pedig a lökhárító aljára egy kartervédőt imitáló ezüst rész került, hangsúlyozva az amúgy minimális terepjárási képességeket. Ezzel igazából a végére is értünk a listának, ugyanis már csak a csomagtérajtón és a négy felnin lévő logók az újak, minden más tökéletesen egyezik a RAV4-gyel (maguk a felnik amúgy a Toyotától jönnek). Akad azonban más érdekesség is, amiért sokan megnézik az utcán: ez az első olyan szériaautó a Suzuki kínálatában, amely zöld rendszámot kap.

Sallangmentes, jól kezelhető műszerfal

Nem kicsi autó az Across, hiszen bő 4,6 méteres hosszú, 1,85 méter széles és 1,69 méter magas testével jócskán terebélyesebb a hazai utakon megszokott Swift, Vitara és S-Cross triónál. Ha még mellétesszük a majdnem 2 tonnás önsúlyát, akkor kiderül, hogy ekkora Suzukit rég láttunk errefelé, egyedül a ritka, nem igazán Európának szánt XL7 volt megtermettebb. Még felárért sem kérhető az új plug-in hibrid eltérő színű tetővel, cserébe a tetősíneket és az autón körbefutó alsó műanyagozást is fényes feketére fújták, ami a tesztautó gyöngyházfehér alapszínével jó párosítás.

Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)

Oldalról és hátulról kevésbé érdekes a látvány, talán a szögletes kerékjárati ívek és a viszonylag nagy üvegfelületek tűnnek fel, viszont a valódi, krómvégű dupla kipufogóért piros pont jár, a sok kamuvég után öröm ilyet látni.

Az utastérben helyet foglalva bőséges tér és hamisítatlan Toyota-hangulat fogad minket.

Meg egy Suzuki logó a kormányon, és ezzel majdnem le is tudtuk a változtatások listáját, mert még a beindításkor Suzuki embléma jelenik meg a műszerfalon és a fedélzeti rendszeren. Modern, valóban tágas és kellemes az összkép, persze a részletek sem lényegtelenek.

Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)

Nekem tetszett a műszerfal egyszerű dizájnja, ugyanakkor a középső kijelző beépítése és formája elég ormótlan hatást kelt. A rajta futó rendszernél sem erőltették meg magukat a grafikusok, viszont a kezelése elég jó, jól működik az okostelefon-tükrözés és a sebessége is megfelelő. Gyári navigáció nincs is benne, ami viszont kellemetlenebb, hogy az online elérhetőség és a távoli vezérlési opciók is eltűntek. Utóbbi miatt az időzített töltést és fűtést/hűtést az autóban kell felprogramozni, ráadásul a műszerfali menüben, ami igen körülményessé teszi az egészet.

Vajon felér a minőség az árhoz?

A nálam járt Corolla Trek után sok újdonságot nem rejtett a műszeregység, itt is ugyanúgy középre került egy aránylag nagy kijelző, két oldalról pedig hagyományos mutatók sorakoznak. Digitális sebességmutatóval jobb az összkép (nincsenek témák), és rengeteg információt elő tudunk csalni a különböző képernyők váltogatásával. A pöcökkel nullázható kilométerszámláló viszont rém elavult, ezt már egy Vitarában is szóvá teszi az ember. Jó fogású a kormány, az átmérője is pont megfelelő, és pakoltak rá billentyűket bőven, de mivel mindegyik klasszikus nyomkodós, gyorsan betanulható.

Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)

Örömmel nyugtáztam az önálló klímapanelt, azt viszont kevésbé, hogy a balra lent, a térdünknél olyan gombok sorakoznak, mint a kormányfűtés, az automata távfény vagy a fűthető szélvédő, ezeknek szem előtt kellene lenniük.

Meglepően jó a beltér anyagminősége, a műszerfal nagy részét varrott (mű)bőrborítás fedi, az ajtókon is bőven van kárpit

és jó tapintású felület, a bőr-szövet ülések sem fapadosak. Persze ha az autó árához mérjük, akkor lehetne még magasabb szinten az egész (a kapcsolók elég olcsó hatásúak), viszont a tömegmárkák mércéjéhez képest bőven elfogadható.

Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)

Közel hibátlan az összeszerelés, néha apróbb zörejek előfordulnak, viszont a csomagtérroló hallatja a hangját. Egy ekkora autóban kellemetlen lenne a helykínálatra panaszkodni, és az Across valóban tágas. Elöl az elektromos deréktámaszon kívül semmi extrát nem tudnak a mechanikusan állítható ülések, de kényelmesek, jó tartásuk van. Sajnos a szellőztetés kimaradt belőlük, ami kánikulában okoz majd néhány kellemetlen percet. Furcsa, hogy a tetőben van egy merevítés, ami pont a magasaknak okozhat problémát a fejtérben, a panorámaablak ugyanakkor extraként sem rendelhető.

Ez a méret családi használatra is bőven jó

Hátul kellemes utazni, nem leszünk helyszűkében, az ülés itt is kényelmes és számos extra növeli a komfortérzetünket. A támlát hátrébb lehet dönteni, ez hosszú úton ideális lehet, vannak légbefúvók, két USB a kütyük töltéséhez, nagy és teljesen leengedhető ablakok, illetve könyöklő pohártartóval. Sőt, a szélső ülések ugyancsak fűthetők, így télen sem fogunk fázni. Aki viszont középre kényszerül, az már kevésbé fog örülni, ugyanis a nem túl magas, ám annál szélesebb kardánalagút miatt csak terpeszben fog tudni ülni (holott nincs is kardántengely az autóban).

Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)
Suzuki Across teszt (2021)

490 literjével a csomagtér sem apró lyuk, ám mielőtt bepakolnánk, türelmesnek kell lennünk az elektromos nyitás miatt.

Az ugyanis kellemetlenül lassú, cserébe lábbal is működtethető és japános finomsággal zárja be a fedelet. Vajon a RAV4-ben mitől van 30 literrel több hely? Nos, a válaszhoz csak fel kell hajtanunk a padlót, ahol tárolórekesz helyett egy böszme nagy szükségpótkereket találunk (meg némi elektronikát és a szerszámokat), ami a Toyotánál feláras, itt viszont széria – aki egyszer is defektet kap, alighanem értékelni fogja a helypazarló, de praktikus megoldást.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!