Az új hétszemélyes terepkombi, a Jogger szenzációs áron érkezik a piacra 2022-ben. Nagycsaládos támogatással valószínűleg 3 millió forint alatt is meg lehet majd kapni.

A karosszéria az A-oszlopig megegyezik a Sanderóéval, onnan viszont teljesen más, dobozszerű. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Dacia

Az új Jogger egyedül váltja le a Dokker, Lodgy és a Logan MCV modelleket. Kialakítása olyan, mint egy kombié, de a tetővonal a szokásosnál magasabban húzódik, és a 20 centis hasmagasság is a szabadidő-autókat idézi. A karosszéria 4,55 méter hosszú, amihez igen nagy, 2,9 méteres tengelytáv társul. 

A hossz 45, a tengelytáv 30 centivel nagyobb, mint a Sandero esetébenForrás: Dacia

A Jogger frontrésze - a domborított motorháztetőt leszámítva - ismerős lehet a Sanderóról és a Loganról (amelyekkel azonos padlólemezre épül), a hátsó traktusé azonban teljesen új, a függőleges csomagtérfedelet két függőleges hátsó lámpa zárja közre.

Hatalmas a tér belül

Állítólag leghátul is elférnek 190 cm magas felnőttek, de oda nem jutott légbeömlő, viszont az ablak kibillenthetőForrás: Dacia

Nincs olyan másik kompakt autó, ami több helyet biztosítana az utasai és a csomagjaik számára. Akár három üléssor is rendelhető, és a Dacia szerint még leghátul is elfér egy 1,9 méter magas felnőtt. A leghátsó és a középső sor könnyen ki is vehető, ilyenkor 1819 liternyi tér keletkezik, amit sok kishaszonjármű is megirigyelhet.

A textilborítású műszerfal és a komplett berendezés a Sanderóból jön, a háromféle multimédia rendszer közül az első a sofőr telefonján alapul, csak a két drágább kapja meg a 8 colos érintőképernyőt, a Media Navhoz hat hangszóró, navigáció, Apple CarPlay és Android Auto is járForrás: Dacia

Ha mind a hét ülés a helyén van, 160 literes a poggyásztér, ha a harmadik üléssort lehajtják, 565 literes üregbe lehet pakolni. Aki viszont megelégszik öt üléssel, az 708 literrel gazdálkodhat, de ebben az esetben le kell mondani a 2,5 millió forintos nagycsaládos autóvásárlási támogatásról, mert az csak hétszemélyes autókra jár, három gyerektől.

Dízelmotor nincs hozzá

Szép lett a forma a függőleges hátsó lámpákkal és a sárvédő-szélesítésekkelForrás: Dacia

A 2022 első felére tehető piaci bevezetéskor motorral lehet majd megvenni a Joggert. Az egyliteres, háromhengeres turbómotor benzinesként 110, Bi-Fuel kivitelben (benzin-LPG) 100 lóerőt ad le. A maximális nyomaték 200 Nm 2900-as fordulatszám mellett, de már 1700-nál is megvan ennek a 90 százaléka, ami megfelelő rugalmasságot jelez. Egyelőre csak a gázos motor LPG-fogyasztását adták meg, ami a WLTP szabvány szerint 7,6 l/100 km vegyesen.

Motoros csomagtartónyitás is rendelhető, öt üléssel 708 literes a csomagtartóForrás: Dacia

A nagy újdonságot azonban a 2023-ban érkező full hibrid (HEV) változat jelenti, ami a Renault 140 lóerős egyedi E-Tech hibrid rendszerét kapja meg. Ez egy 1,6 literes szívómotorból, két villanymotorból, egy körmös kapcsolású Multi-mode sebességváltóból és egy 1,2 kWh kapacitású akkumulátorból áll. Csak ehhez a változathoz jár majd automata váltó, de az előnyök között meg kell említeni a 40 százalékkal alacsonyabb városi fogyasztást, a kisebb károsanyag-kibocsátást, valamint a jobb menetteljesítményeket is.

Lesz belőle rendes hibrid

Az E-Tech hibrid hajtás a Renault Clióban, Capturban és Mégane-ban már elérhetőForrás: Dacia

A Dacia szerint a Jogger HEV városban akár a menetidő 80 százalékában is képes tisztán elektromos hajtással menni. Ha igény mutatkozik rá, akkor a hibrid hajtáslánc Renault-kban már létező, plug-in változatát is felveszi majd a kínálatba a Dacia (ami nálunk zöld rendszámot érne), de az előzetes tervekben ez nem szerepel.

A moduláris tetősín feleslegessé teszi a tetőcsomagtartó vásárlását, a keresztben is rögzíthető elemek összesen 80 kg-ot bírnak elForrás: Dacia

Hiába néz ki valódi terepkombinak a műanyag védőelemektől, alsó védőlemez-imitációktól és a nagy hasmagasságtól a Jogger, csak elsőkerék-meghajtással lehet megvenni. Aki valódi terepjárót akar összkerékhajtással, annak a nemrég frissített Dustert ajánlja a román márka.

Kedvező áron adják

A B-oszlopnál 40 mm-rel megemelkedik a Jogger teteje, mint a régi Matra RanchónForrás: Dacia

A 110 lóerős benzinmotorral Nyugat-Európában 15 ezer eurótól indul a Jogger árlistája, ami 5,2 millió forintnak felel meg. Talán a magyar importőrnek sikerül majd 5 millió forint alá bevinni a bevezető árat, ami szenzációsan kedvező lenne egy ekkora méretű, modern és biztonságos autótól. Vélhetően még hétüléses kivitelben, alaposan felextrázva is megáll majd 6 millió forint alatt a Jogger, ami azt feltételezi, hogy komolyan átrendezheti a magyar újautó-piacot.