Az Imperza család önálló típussá érett sportmodellje, az immár második generációs WRX 271 lóerős turbós boxermotorral, összkerékhajtással és kézi váltóval érkezik, de sajnos nem Európába.

A Subaru szerint ez a legjobb vezethetőségű és legkomfortosabb WRX (a korábbi Imprezákat is beleértve), amit valaha gyártott. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Subaru

Vadonatúj motorral, belsővel, futóművel és padlólemezzel született újjá a ralis hagyományokat ápoló WRX, amelynek első, 2015-ben bemutatott generációját három éve már nem forgalmazzák Európában a magas emissziója miatt. Nem tudjuk, hogy az utód eljut-e majd az öreg kontinensre, ugyanis egyelőre csak az észak-amerikai piacra szánt verziót mutatta be a Subaru.

A hatalmas kopoltyúról könnyű WRX-ként azonosítaniForrás: Subaru

Bár az új WRX nagyon hasonlít elődjére, valójában nem ráncfelvarrásról, hanem komplett modellváltásról van szó. Megmaradt a hatalmas légbeömlő a motorháztető tetején, a sárvédők brutálisan ki vannak szélesítve, viszont a hátsó lámpák már az új BRZ lámpáira hasonlítanak, amiről könnyű felismerni a 2022-es modellt.

A később várható WRX STi várhatóan nagyobb hátsó szárnyat kap majdForrás: Subaru

A meghajtásáról az új BRZ-ből ismert 2,4 literes, négyhengeres boxermotor gondoskodik, de ezúttal turbófeltöltéssel, aminek köszönhetően 271 lóerőt és 350 Nm-t hoztak ki belőle. Utóbbi 2000-5200-as fordulatszámig folyamatosan rendelkezésre áll.

Nem takarja műanyag burkolat a 2,4 literes turbós boxertForrás: Subaru

Alapáron hatfokozatú kézi váltó jár a kocsihoz (Európában már nem is kapható manuális Subaru), de felárért a Subaru Performance Transmission nevű fokozatmentes automata is kérhető, amely 30 százalékkal gyorsabban vált fel, és 50 százalékkal gyorsabban le, mint a korábbi automata. Manuális módban 8 fokozatot kínál (a kormány mögötti váltófülekkel lehet ezeket kapcsolni), és visszaváltáskor automatikusan ad gázfröccsöt.

A sportos hangulatról a lapított aljú sportkormány és szénszálas díszbetétek gondoskodnak, megtartották a kézi váltótForrás: Subaru

A legnagyobb különbség az elődhöz képest a motoron kívül az Outbackből és a Foresterből származó Global Platform nevű padlólemez, amely alacsony súlypontot biztosít, emellett merevebb és könnyebb a korábbinál, ami javítja az úttartást és a kezelhetőséget.

A GT verzió jó oldaltartású Recaro sportüléseket kapForrás: Subaru

A karosszéria torziós merevsége 28 százalékkal, a futómű felfogatási pontoknál viszont 75 százalékkal nőtt meg, áttervezték az első futóművet, a hátsó stabilizátort pedig a segédkeret helyett már közvetlenül a padlólemezhez rögzítik, ami szintén jobb kanyarstabilitást jelent a WRX számára. Minden keréknél hűtött féktárcsák teljesítenek szolgálatot, a kormányzást közvetlenebbre áttételezték, mint az elődben, a rugóutak hosszabbak, és ez az első WRX, amit már adaptív lengéscsillapítással is lehet kérni.