Új arcot kapott Európa egyik legnépszerűbb kisautója

Ford Fiesta
Vágólapra másolva!
Felvarrták a Ford Fiesta ráncait, de az alapok nem változtak.
Vágólapra másolva!
Minden Fiesta-változatnak (Trend, Titanium, Active, ST-Line és ST) saját, felismerhető egyénisége van, amit látványosan hangsúlyoz az egyedi hűtőrács-kialakítás, illetve a jellegzetes külső és belső dizájncsomag Forrás: Ford

2022 első negyedévében kerül piacra a felfrissített Ford Fiesta, amely nem csak módosított orr-résszel, de gazdagabb felszereltséggel is rendelkezik a réginél. Felnőttesebb megjelenést akartak adni a kisautónak, az új külső stílus legfontosabb eleme az autó orr-részét magasabbra emelő motorháztető-kialakítás, amihez nagyobb méretű hűtőrácsot terveztek a dizájnerek.

A kék ovál embléma a motorháztető első pereméről a hűtőmaszk közepére költözött,

ami nem biztos, hogy mindenki tetszését elnyeri majd.

Az alapfelszereltséghez tartozó új LED fényszórók alakja eltér a régitől Forrás: Ford

Most először jár mindegyik változathoz alapáron LED fényszóró, sőt a vásárlók megrendelhetik a Mátrix LED technológiát is, amely vakításmentes távfénnyel működik, és mindig a helyzetnek megfelelően állítja be a fényszóró sugarát.

A benzinmotorok változatlanok, de eltűnt a dízel

Az alap hátsó lámpákat fekete keret övezi, a külön rendelhető LED hátsó lámpákat pedig Premium Black külső bevonat egészíti ki Forrás: Ford

Az új Fiesta 1,0 literes, lágy hibrid EcoBoost motorja 125 és 155 lóerő teljesítménnyel rendelhető meg, hatfokozatú kézi sebességváltóval. A WLTP szabvány szerint mért átlagfogyasztás 4,9 l/100 km, ami 5 százalékkal kedvezőbb a nem hibrid hajtású 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motor értékeinél, de városban akár 10 százalékos különbség is elérhető. Alapmotorként a nem hibrid EcoBoost 100 lóerővel is választható, az 1,5 literes dízel kikerült a kínálatból.

Analóg órák helyett már minden változatban egy 12,3 colos, konfigurálható digitális műszeregység-kijelző található Forrás: Ford

A Fiesta közismerten remek vezetési élménye még tovább fokozható az új,

Normál, Sport és Eco üzemmódok

kiválasztásával, amelyekkel a pillanatnyi forgalmi helyzethez – és persze a sofőr hangulatához – igazítható a gázreakció, a menetstabilizáló és a kipörgésgátló működése, és az automata váltós modelleknél a fokozatkapcsolás gyorsasága. A Fiesta Active modellben a fentieken kívül az Ösvény és a Csúszós út üzemmódok is rendelkezésre állnak.

Erősebb lett az ST

A polgári változatokkal egyszerre bemutatkozott a Ford Performance által fejlesztett ST változat is. A hot hatch felszereltségében megtalálhatók a Matrix LED fényszórók, a saját tervezésű (vagyis már nem Racaro) sportülések, a szürke fényezésű hűtőrács, és egy új, zöld fényezés .

Az ST futóműve nem változott, de kicsit nyomatékosabb lett a motorja Forrás: Ford

Izmosabb is lett a sportváltozat, a háromhengeres, 1,5 literes EcoBoost turbómotor nyomatékát 290-ről 320 Nm-re emelték meg, de a 200 lóerős teljesítménye nem változott. A Fiesta ST vezetője az Eco helyett a Versenypálya beállítást választhatja, ami kikapcsolja a kipörgésgátlót és engedékenyebbé teszi a menetstabilizálót.

Távolból is elérhető

Alapáras minden Fiestában a FordPass Connect beépített modem, amely számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül, például a Járműkeresőt, a Járműállapotot, amivel

távolból ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, a gumik nyomása, az olaj élettartama és sok más egyéb,

a Távnyitás/zárást, illetve a Távindítást, ami a hétfokozatú automata sebességváltóval felszerelt változatokban áll rendelkezésre.

Emelt futóművet és műanyag védőelemeket kap, de összkerékhajtást nem a terepes Active változat Forrás: Ford

Valós idejű Live Traffic frissítések kérhetők a külön rendelhető navigációs rendszerhez, valamint a Vészhelyzet Előrejelzés funkció, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne még nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől.