Amikor több kell egy divatos szinglijáratnál - Mini Cooper S (ötajtós) teszt

Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Az ötajtós kasztni talán nem annyira harmonikus, mint a háromajtós, de egyértelműen praktikusabb - igaz családi használatra inkább a Clubman nevű kombi változat alkalmas
Vágólapra másolva!
Létezik-e még olyan új autó, amelyet élmény vezetni, különleges dizájnt nyújt, de ha kell, elboldogulunk vele a hétköznapok során, nagyjából elférnek benne négyen is, és nem kerül egy lakás árába? Nos, az ötajtós Mini Cooper S ezeket mind tudja, és bár közel sem hibátlan, folyamatos vigyort csal az arcunkra.
Vágólapra másolva!

Negyvenegy év után, 2000-ben ért véget az autóipar egyik igazi ikonjának életútja, ekkor fejezték be az eredeti Mini gyártását. Noha több frissítést is megélt, az alapvetően őskori technika nagy része változatlan maradt, ilyen hosszú életciklussal kevés modell büszkélkedhet. A folytatás nem váratott magára sokat, még az ezredfordulón debütált az új, modern alapokra épült generáció. Talán a BMW sem sejtette előre, mennyire fogják megkedvelni az emberek, de a siker nem maradt el. Annak ellenére sem, hogy a retro forma és jó vezetési élmény mellé csak közepes megbízhatóság társult.

Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt

Sok mindenben előrelépés volt 2006-an a második generáció, de a PSA-val közös fejlesztésű Prince motorszéria tartóssága biztosan nem ezek közé tartozik. Minőség és helykínálat terén is nagy fejlődést hozott a 2013 óta futó harmadik széria, amelynél viszont jócskán megnyújtották a 6-7 éves modellciklust – olyannyira, hogy máig ez van gyártásban, és néhány hónapja esett át a második ráncfelvarrásán. Alighanem az eladásokat és a belsőégésű motorok jövőjét elemezve döntött a hosszabbítás mellett a BMW vezérkara, jelképes optikai változásokkal és műszaki újításokkal.

Csak a feketeöves minisek ismerik fel a frissítést

Sok más facelifthez hasonlóan ezúttal is az autó orrán találjuk a változások nagy részét. A lökhárító és a hűtőrács is változott, utóbbinál már egyetlen, közös keret fogja össze a felső és alsó részeket. Eltűnt a ködlámpa, helyette oldalsó légelvezető nyílásokat vágtak bele, amihez a Cooper S kivitelnél a rendszám alatt is méretes rácsok társulnak, és ezeken át áramlik is a levegő a fékekhez, illetve az intercoolerhez. A fényszórók immár szériában LED-esek, felárért mátrix rendszert is lehet kérni, hátul pedig mostantól szériatartozékként az Union Jack világító egységeket kapjuk.

Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt

Megjelent a színátmenetes tetőfényezés (ezt a tesztautó is megkapta), új felnik érkeztek, belül jobb anyagokat, áttervezett és immár fűthető kormányt, digitális műszerfalat, kevesebb krómot, több zongoralakkot kapunk.

A motorháztető alatt csak finomhangolások történtek, illetve részecskeszűrő került a három- vagy négyhengeres benzinesekre.

Elektromos hajtás továbbra is egyetlen karosszériaváltozathoz, a háromajtóshoz rendelhető (ez a Cooper SE). Megjelent viszont az újdonságok között a feláras adaptív lengéscsillapító, az érintőképernyő pedig 8,8 colos méretűre nőtt.

Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt

Ahogy annak idején az ős-Mini, úgy a modernkori változat külsejét is igazán eltalálták. Igaz, hogy már sokszor módosultak a részletek és persze az eredetihez képest jóval nagyobb, testesebb autóról beszélünk, de még mindig kiválóan hozza a retro stílust és igazán üde színfoltja a mai, sokszor sablonos kínálatnak. A nagyobb méretek szigorúan csak az őshöz képest értendők, a Mini a mai kisautók között sem számít nagynak, még az ötajtós verzió hossza sem éri el a 4 métert. Persze a háromajtós (és a kabrió) adja a legtökéletesebb látványt, de nekem az ötajtóssal sincs gondom.

Színátmenetes tető és krómfosztás

Különösen akkor tudjuk értékelni, ha a tágasabb és praktikusabb Countryman mellé állítjuk, ez a dizájn SUV-os fazon helyett inkább a klasszikus felépítéssel működik. Az alacsony és szinte vízszintes tető, a nagyon meredek és rövid A-oszlop, a lőrésre hasonlító ablakok megadják az alaphangulatot. Tetszik, hogy az ablakok alján lévő króm díszcsík teljesen körbefut az autón, elöl ráadásul a motorháztető hátsó élén, annak peremeként. Méretes, félgömb formájú tükrök, az első sárvédőn lévő műanyag betét, dögösebbnél dögösebb felnik, no meg a színek is fokozzák az összhatást.

Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt

A tesztautó viszonylag szolid kék fényezését a színátmenetes tető dobja fel, de aki szeretné, kérhet ide is Union Jack mintát vagy más matricát. Különböző választható stílusok is meghatározzák a megjelenést,

itt a Mini Yours dekor volt jelen, ami minden külső krómdíszítést fényes feketével helyettesít (kivéve az említett övvonalnál lévőt).

Érdekes amúgy, hogy alul fényezetlen műanyag betét fut körbe az autón, ám ez ne tévesszen meg minket, a Cooper S abszolút nem városi terepjáró. Nagy kedvenc a középen kivezetett dupla kipufogó, ami már előre jelzi, hogy vidám percek várnak ránk.

Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt

Belül folytatódik az egyedi hangulat, szinte egyetlen unalmas felület nincs. A külsővel ellentétben itt inkább a kerek és ívelt formák uralkodnak, még az ajtókilincs is ilyen (igaz, használni nem olyan kényelmes). Középen a hatalmas „tányér" régebben a kilométerórát és a többi műszert tartalmazta, most már az érintőképernyő és néhány gomb lakik benne. A vezetőt jó fogású, vaskos sportkormány várja, mögé egy új digitális műszeregységet szereltek. Valójában csak a közepe változó jelzésképű kijelző, a fordulatszámmérő helye fix és a benzinszintet is LED-es szegmensek mutatják.

Jó a plusz két ajtó, de ettől még nem lesz maxi

Csak a legfontosabb információkat tudjuk meg innen, nincsenek témák vagy más testreszabás, így nem megváltás az analóg egységhez képest. Feláras a head-up kijelző, ami plexire vetít és alig fél óra után ki is kapcsoltam, mert nem tudtam úgy beállítani, hogy a képét rendesen lássam. Ráadásul az amúgy is apró szélvédőn csak rontja a kilátást, egyáltalán hiányzott tehát a teszt során. A vezetői pozíciót viszont jól be lehet lőni, az ülés mélyre engedhető, kihúzható combtámasz és deréktámasz fokozza a kényelmet, nem is beszélve a masszív oldaltartásról, amit az első kanyarban áldani fogunk.

Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt

Hosszabb úton viszont feltűnt, hogy az ülőlap elég lapos szögben áll, emiatt nem támasztja alá az ember combját, ez hosszú utakon kényelmetlen.

Nem is gondolnánk, de elöl a két méternél magasabbak is elférnek, ám a hátsó utasoknak már nincs ilyen jó dolguk.

Miután bekanalazzák magunkat a szűk és keskeny ajtónyíláson, az átlagosnál magasabbaknál kevés lesz a hely, alkudozni kell az elöl ülőkkel. Tovább rontja a helyzetet, hogy a háttámla meredek, oldalra kilátásnál a C-oszlop lesz útban, de elsőnek a kapaszkodókat keressük meg, mert kanyarokban dülöngélni fogunk.

Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt
Mini Cooper S 5 ajtós teszt

Bár a hátsó sorban van ötödik fejtámla és biztonsági öv, ezt nyilván angol humornak szánták: széltében annyi hely van, hogy talán egy kiskutyát tudunk középre passzírozni. Ráadásul itt az ülőlap is kipúposodik, az igazi kegyelemdöfés pedig a kardánalagúton lévő pohártartó, ami miatt kizárt, hogy az ötödik utasnak elférjen a lába. Hátul amúgy könyöklő, USB és klíma légbefúvó sincs, úgyhogy itt messze nem olyan élmény utazni, mint elöl. Isofix rögzítéseket kialakítottak, és bár a gyerekülés beszerelése nehéz, az ötajtós Mini lényege éppen az ovis és iskolai körök abszolválása lehet.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!