Szokatlan díszlet a könyvesboltban - Mercedes-Benz 190c (1962) veteránteszt

Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Összesen 628 282 darab készült W110-es szériából, ennek több mint a fele, 360 000 példány dízel volt (utóbbinak alig akadt riválisa)
Vágólapra másolva!
A nálunk „kisfecske" néven emlegetett W110-es egykor a Mercedes bestsellere volt, és egy különös korszak lenyomata: Stuttgartban először és utoljára merítettek ihletet az amerikai országúti cirkálók formavilágából. Egy sosem restaurált, de szinte gyári állapotú példányt próbáltunk ki, amely jó pár évet garázs helyett egy könyvesboltban állva töltött.
Vágólapra másolva!

1956-ban Fritz Nallinger főmérnök fontos értekezletre hívta össze a Daimler-Benz kulcsembereit. Ott volt Josef Müller motor-specialista, Friedrich Geiger főstiliszta és beosztottja, Karl Wilfert, valamint Rudolf Uhlenhaut versenyrészleg-vezető és Barényi Béla biztonsági szakértő. A téma a W180-es „Ponton" sorozat utódjának előkészítése volt. Három fő követelménynek kellett megfelelnie az új típusnak: tartósság, biztonság és elegancia. Hosszas tervezés, kísérletezés, tesztelés (összesen hárommillió kilométeren át nyúzták) és töréstesztek után 1959-ben született meg a W111.

Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt

Nagyobb és szögletesebb is lett elődjénél az új felső-középkategóriás modell, 35%-al megnövelt ablakfelülettel, és amerikás vonásával, a diszkrét fecskefarokkal. Megkapta a 220-as Ponton soros hathengeres motorját átdolgozott porlasztóval és szelepsorral, négyfokozatú kézi váltóval (1961-től rendelhető automatával).

Az első darabokat még négydobos, rásegítős fékek lassították, de gyengének bizonyultak, ezért 1963-tól előre tárcsákat szereltek.

Barényi munkájának eredményeként páratlan biztonságot nyújtott gyűrődő zónákkal, illetve párnázott műszerfallal és kormányközéppel.

Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt

Háromtagúvá bővült a fecskecsalád

Hamar ráragadt a Heckflosse (magyarul fecskefarkúnak hívják) becenév a W111-re, és bevezették az gazdagabb díszítésű és felszereltségű, légrugós, befecskendezéses W112-es testvérmodellt. Ugyanekkor, tehát 1961-ben lefelé is bővítették a kínálatot, és piacra küldték a szerényebb kivitelű, négyhengeres kistestvért, a W110-est. Ennél változatlanok maradtak a műszaki alapok és a tűzfaltól hátrafelé lényegében a karosszéria is, de kevesebb lett a krómdekoráció és a tengelytávból elvettek 5 centit, az orrból pedig még többet, 14,5-öt. Így született meg a Mercedes-Benz új belépőmodellje.

Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt

Voltak persze más árulkodó jelei is az olcsóbbá alakításnak: a „kisfecskén" az eredetileg dupla lökhárítókból csak az alsó, vaskosabb elemet hagyták meg,

és kisebb hátsó lámpákat szereltek fel. Elölről száműzték a jellegzetes töklámpákat, a kerek fényszórókat és az A-oszlopok alatti irányjelzőket egy az egyben az elődmodell Ponton (W120) adta. Ugyanez érvényes volt az 1,9 literes, 80 lóerős, négyhengeres benzinmotorra is. Másik lehetőségként kétliteres, 55 lóerős dízelt kínáltak, amely jóval lomhábban mozgatta az autót, de jóval takarékosabb volt, így hamar a taxisok kedvencévé is vált.

Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt

Négysebességes kormányváltóját a drágább testvérmodelltől örökölte, akárcsak az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul egy fekvő tekercsrugóval kiegészített lengőtengelyes futóművet. Csak négyajtós lépcsőshátú változatban gyártották, de a belga IMA - amíg csődbe nem ment -, készített kombikat is, több külsős cég pedig különféle speciális kiviteleket. 1965-ig futtatták az első sorozatot, majd jött a minimális ráncfelvarrás, ami arról ismerhető fel, hogy az indexeket leköltöztették a fényszórók alá, és helyzetjelzőket telepítettek melléjük, de voltak más optikai változtatások is.

Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt

Ezek sorába tartozik, hogy a C-oszlopokra szellőztetőrácsokat szereltek, a korábbi jellegzetes hátsó lámpákat pedig téglalap alakúakkal váltották le. A benzinmotort 1988 cm3-esre növelték és két porlasztóval szerelték fel,

a gázolajos pedig három helyett öt főtengelycsapággyal készült, így csendesebb és tartósabb lett,

és időközben az automataváltó is megjelent extraként. Ugyancsak 1965-ben vezették be 2,3-as, soros hathengeres motorral csúcsmodelljt, a 230-ast. A kisfecske pályafutása egészen 1968-ig tartott, ekkor jött híres utódja, a W114/115-ös (állólámpás) sorozat.

Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt

Olasz szerzemény, gondos gazdától

Tesztautónk 1962-es évjáratú első szériás, és különlegessége, hogy sohasem restaurálták: kitűnően megőrzött és teljesen rozsdamentes példány, amely a mai napig mindössze 87 000 kilométert futott. Olaszországban töltötte évtizedeit egy időközben idős úriembernél, akinek nem csak a szeme fénye volt, hanem a könyvesboltjában sokáig vevőcsalogatóként is szolgált. Onnan hozta Magyarországra Zentai Viktor. Hazaérkezésekor a Mercedes 98%-ban a fotókon látható állapotban volt, a maradék 2% pedig a kozmetikát és a folyadékcseréket jelenti, és tökéletesen működőképes.

Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt

A hozzáértőknek, részletekre ügyelőknek biztosan feltűntek a fényszórók alatti kis kerek lámpák, hiszen a nagykönyv szerint nem szabadna ott lenniük. Először utólagos átépítésre gyanakodtunk, aztán hosszas nyomozás után megtaláltunk a megoldást: az olasz közlekedésbiztonsági szabályok a 60-as években külön helyzetjelzőket írtak elő.

Hozzák a korszak hangulatát a fehér oldalfalú gumik, a karosszéria színére festett dísztárcsák eredetiek.

Tágas és ízléses a beltér, kényelmes, rugós szövetülésekkel, amelyekhez nem járt még fejtámla, kartámasz viszont igen.

Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt

Egyszerű és kevés kapcsolót vonultat fel a pult (esetünkben rádió nélkül), amelyből felhőkarcolóként magaslik ki a lázmérő kilométerórás műszeregység. Belül is sokat adtak a németek a megjelenésre, krómcsíkokkal és sötét színű, valódi faberakásokkal. Nyugodtan jár az 1,9 literes motor, de meglepően hangos, alapjáraton is morgósan szól. Kormányváltóján a fokozatok helyét gyorsan ki lehet tanulni, kifejezetten pontosan, tévesztés nélkül kapcsol, igaz, némi erő kell hozzá. A négy fokozat mindegyike hosszú, a motor viszont akár harmadikban, lépésből is csukás nélkül húz fel.

Kényelmesen siklik, és nem mozgó utakadály

Bár legfeljebb a szívódízelhez képest tűnik soknak a 80 lóerő,akkoriban tisztességes teljesítménynek számított, és szépen meg tudja lódítani a kocsit. Természetesen nem hajszoltuk stopperrel, de a gyári adatok szerint 17 másodperc alatt ér 100 km/h-ra, azt pedig a tulaj is meg tudja erősíteni, hogy ha kell, autópályán tudja tartani a 130-at. Csendesen és puhán siklik a kisfecske, jó a hangszigetelés, de a négyhengeres motor zaja mindig hallatszik. Futóműve kiváló konstrukció, kényelmes és az úthibákon sokat tompít (ebben az epedás ülések is segítenek), sokkal jobb a korabeli merev tengelyeseknél.

Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt

A W110-eshez nagyon drága extraként hátsó légrúgózást is lehetett rendelni, a két lengőtengelyt összekötő fekvő csavarrugó pedig alapból járt. Persze a lágy futómű velejárója, hogy erősebb fékezéskor bólint, de alighanem a motor kisebb tömege miatt ez nem annyira feltűnő, mint a W111 esetében.

Kanyarban megdől kissé a karosszéria, de nem vészesen, így megmarad a biztosságérzet,

forszírozott tempónál viszont a korabeli tesztek szerint érdemes szem előtt tartani a lengőtengelyes konstrukció átterhelési sajátosságait. Nagy előnye a modellnek a kiváló körkörös kilátás.

Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt

Golyósoros a kormánymű, amit eleve könnyebb működtetni, mint a fogaslécest, felárért rásegítéssel adták. Ebből az olasz példányból kimaradt a rásegítés, de a hatalmas kormányt így sem nehéz tekerni. Tesztautónkat még dobfékek lassítják, hiszen csak 1963-tól jött a kétkörös, elöl ATE tárcsás rendszer; és így nem túl acélos a teljesítménye. Azért ha van erő a jobb lábunkban, bátran bemerészkedhetünk vele a mai városi forgalomba is. Ez a W110-es veteránként nem is annyira a ritkasága, sokkal inkább eredeti állapota miatt értékes – olyan példány, amin sosem dolgozott lakatos, fényező vagy kárpitos.

Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt
Mercedes Benz 190c (W110) veteránteszt

Műszaki adatok - Mercedes Benz 190c (W110)

Motor: OHC-vezérlésű, soros négyhengeres benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Hengerűrtartalom: 1897 cm3. Furat x löket: 85,0 x 83,6 mm. Kompresszióviszony: 8,7:1. Teljesítmény: 80 LE, 5000/perc fordulaton. Nyomaték: 142 Nm, 2500/perc fordulaton.

Erőátvitel: négyfokozatú kézi váltó (kormánykapcsolással), hátsókerék-hajtás.

Felfüggesztés: elöl kettős keresztlengőkaros tekercsrugókkal és hidraulikus lengéscsillapítókkal, hátul lengőtengely tekercsrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal és kiegészítő kereszt-tekercsrugóval. Dobfékek, egykörös, rásegítős fékrendszer.

Felépítmény: hatszemélyes, négyajtós, önhordó acélkarosszéria. Hosszúság x szélesség x magasság: 4730 x 1795 x 1495 mm. Tengelytáv: 2700 mm. Csomagtartó: 640 l. Tank: 52 l. Saját tömeg: 1250 kg.

Végsebesség: 145 km/h. Gyorsulás (0-100 km/h): 17,0 s.

Még több olvasnivaló a Retro Mobil novemberi számában: