Hatalmas probléma előtt állhatnak a dízelautók tulajdonosai, Európában rövidesen elfogyhat az AdBlue-adalék. Az áruszállításban is lehetnek problémák.
Az AdBlue egyik legfontosabb szerepe, hogy csökkentse a legmodernebb dízelmotorok károsanyag-kibocsátását. Az AdBlue-t az Euro 5 és ennél magasabb szabványnak megfelelő dízelmotorokban használják - írta az Új Szó.
Az AdBlue egy úgynevezett szelektív katalitikus reakció során ammóniává alakulva szinte teljes mértékben vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné formálja a kipufogógázban található, ártalmas nitrogén-oxidot. Azok a motorok, amelyek AdBlue-t használnak, az adalék nélkül nem működhetnek.

Európában fogytán vannak az AdBlue-készletek, az adalék gyártását pedig jóformán leállították. A gyártók a drága földgáz miatt vagy korlátozták a termelést és nem fogadnak új megrendeléseket, vagy már le is állították a gyártást. Az AdBlue legnagyobb termelője Európában a vágsellyei Duslo, amely ugyancsak kénytelen volt korlátozni a gyártást.
Szlovákiában már az is napirenden van, hogy megtiltják az AdBlue exportját, holott a folyadékra a modern tehergépjárművekben és autóbuszokban is szükség van.