Kiderült valami a villanyautókról, aminek sokan nem fognak örülni

audi győr q3 plug-in
Vágólapra másolva!
Egy tanulmány szerint a javítási előírások miatt költségesebb az elektromos autók baleseti javítása.
Vágólapra másolva!

Gyors ütemben növekszik a közúti forgalomban közlekedő elektromos autók száma: 2021 júliusában 40 százalékkal kevesebb új benzines autót helyeztek forgalomba Németországban, mint 2020 júliusában, míg a dízelautók esetében 48 százalékos visszaesés volt megfigyelhető. Az elektromos járművek és a hálózatról tölthető hibridek már az év első hét hónapjában átvették az új autók piacának csaknem egynegyedét - áll az Allianz közleményében.

A károk tekintetében az elektromos autók alapvetően nem térnek el a hagyományos meghajtású járművektől. A baleseti károk javításában ugyanakkor egyértelműen különböznek, mivel az elektromos autók javítására vonatkozó szabványok és gyártói előírások eltérőek. Például

gyorsan eljuthatunk a totálkárig, amennyiben a gyártói előírások megszabják, hogy az akkumulátort kötelező leselejtezni a légzsák kinyílásának esetén.

Forrás: Audi

Még egy

nyest által megrágott nagyfeszültségű kábel javítása sem megoldott jelenleg,

ez jelentősen növeli a kárköltségeket. A javításhoz szükséges kábelkészlet akár 7000 euróba is kerülhet. Van azonban más megoldás: egyes gyártók cserélhető védőburkolatot használnak, ami akár 97 százalékkal is csökkentheti a javítási költségeket.

A súlyosan károsodott elektromos járművek tulajdonosai a javítási költségeken túl további kiadásokkal is szembesülhetnek.

Elviekben elektromos autót csak olyan szerviz javíthat, amely minősítéssel rendelkezik a gyújtószikramentes nagyfeszültségű járművek javítására. Ha a gyújtószikramentesség a károsodás mértéke miatt nem garantálható – és ez a helyzet a károk viszonylag kisebb, de annál költségesebb része esetén –, akkor a szerviz személyzetének képzettsége nem elegendő.

A hagyományos meghajtású járművek baleseti kárainak javításához képest az is eltér, hogy az akkumulátor még akkor is nagy mennyiségű energiát tárol, ha maga a rendszer már nem működőképes, így

a tűzvédelmi óvintézkedések további költségekhez vezetnek.

Németországban évente mintegy 15 ezer kigyulladt járműről érkezik bejelentés. Ebből az elektromos autók aránya még egy százaléknál is jelentősen kevesebb. Az elemzések nem tudtak kimutatni magasabb tűzkár-valószínűséget elektromos járművek esetében.