Ki nem találná, melyik autógyártó márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben egyetlen év alatt

autókereskedések
autókereskedés, Budapest, 2016.
Vágólapra másolva!
Közzétette a világ száz vezető márkáját rangsoroló listáját az Interbrand piacelemző szervezet. A Toyota megőrizte elsőségét az autógyártók között.
Vágólapra másolva!

A világ legnagyobb márkatanácsadó szervezete, az Interbrand huszonkettedik alkalommal adta ki a Best Global Brands tanulmányt. A lista összeállítása során meghatározó a cég jelenlegi és várható pénzügyi teljesítménye, valamint versenyképessége, ugyanakkor olyan, egyébként nehezen számszerűsíthető tulajdonságok is hozzájárulnak ehhez az értékhez, mint a márka tevékenységének és arculatának nemzetközi hatásai, a fenntartható fejlődésre irányuló törekvések, a márka piaci vonzereje, az ügyfélhűség, vagy hogy a cég mennyire vonzó munkahely.

Az autóipar egyike azoknak a piaci szektoroknak, amely nehezen áll fel a koronavírus-járvány okozta sokkból. A vásárlói szokások átrendeződése mellett az idei évben további krízishelyzetek sújtották az autógyártókat. Különösen kritikus probléma a chiphiány, amely sokakat kényszerített gyártósoraik átmeneti leállítására.

Ehhez képest szép teljesítmény, hogy míg 2020-ban a Top 100-ban szereplő autógyártók egyetlen kivétellel visszaesést tapasztaltak, idén kevés kivétellel erősödtek pozícióik. A listát változatlanul a Toyota vezeti, immár tizennyolcadik éve.

Az autógyártók között a Mercedes a második, a BMW a harmadik,

alig megelőzve a Teslát, amelynek egyetlen év alatt 184 százalékkal növekedett a márkaértéke.

2020-ban még az abszolút lista 40. helyén állt a Tesla, 2021-ben viszont már 14.-ként rangsorolták.

(Forrás: Smarter Media)