A középkategóriás szedán merész formával és 1,1 méteres képernyővel érkezik, mégsem lehet Európában a VW Passat kihívója.

Kínában 1,5 és 2,0 literes turbós benzinmotorokkal kerül forgalomba, utóbbi 240 lóerős. Később hibrid hajtással is elérhető lesz, valószínűleg plug-in változatban isForrás: Ford

Hivatalos fotók kerültek ki a Mondeo új, ötödik generációjáról a Kínai Ipari és Információ-technológiai Minisztérium honlapján. A középkategóriás, négyajtós modell értékesítése 2022 második negyedévében kezdődik Kínában, a kocsit a Ford és a Changan vegyesvállalata gyártja egy Csungking melletti üzemben.

Rövid a csomagtérfedél, kupés a tetővonal, diffúzor növeli a leszorítóerőt, és az ST-Line kivitel apró légterelőt is visel a csomagtartójánForrás: Ford

A Ford már korábban bejelentette, hogy a negyedik generációs Mondeo iránti egyre csökkenő európai kereslet miatt az ötödik generációt nem fogja értékesíteni Európában, de arra még van esély, hogy az újdonság Ázsia mellett Észak-Amerikában is piacra kerüljön. Egyébként a régi Mondeo gyártása a spanyolországi Valenciában jövő márciusban fejeződik be.

Érdemes összehasonlítani a fenti képpel: kevésbé sportos a normál változat fara, de a lényeg azonos. Az új Mondeo a C2-es platformra épül, hasonlóan a FocushozForrás: Ford

Az új Mondeo hatalmas, nyolcszögletű hűtőrácsot, keskeny LED-fényszórókat és egy azokat összekötő LED-csíkot kapott az orrára, a képen látható ST-Line csomagos autó emellett még sportos lökhárítókkal (melyekben A-alakú légbeömlőket alakítottak ki) és egyéb részletekkel rendelkezik. Szép a kupés vonalú, fekete tető, a kilincsek a karosszéria síkjába simulnak, a hátsó lámpákat (amelyeket szintén összeköt egy fénycsík) a Mustang inspirálta.

A Ford Evos műszerfala, valószínűleg pont ilyen lesz a Mondeóé isForrás: Ford

Az ötödik generációs Mondeo 4935 mm hosszú, 1875 mm széles és 1500 mm magas, vagyis az elődjénél 63 mm-rel hosszabb, 23 mm-rel szélesebb és 19 mm-rel magasabb. A 2954 mm-es tengelytáv 104 mm-rel nőtt meg, ami garancia a korábbinál is hatalmasabb hátsó lábtérre.

Az emelt futóműves Ford Evos crossover megjelenése nem sokban különbözik az új Mondeóétól (lásd az első fotót cikkünkben)Forrás: Ford

Ahogy a formanyelv és a technika, úgy jó eséllyel a belső tér is megegyezik a Ford Evoséval, amely egy ferdehátú-crossover, és idén tavasszal mutatkozott be Kínában. Az Evos különlegessége, az 1,1 méteres átlójú óriásképernyő (amely valójában egy 12,3 colos műszerfali kijelzőből és egy 27 colos középső érintőképernyőből áll) nagy valószínűséggel a Mondeóból sem marad ki.