Ez a görög hipersportautó kétszer erősebb a Bugatti Chironnál

SP Automotive Chaos
Vágólapra másolva!
Számok tekintetében verhetetlennek tűnik a Chaos: 3000 lóerős, közel 500 km/h a végsebessége és 4,5 milliárd forintba kerül.
Vágólapra másolva!
Az SP Automotive összesen 100 darab Chaost tervez gyártani 5 év alatt Forrás: SP Automotive

A görög SP (Spyros Panopoulos) Automotive bemutatta új hipersportautóját, amely nem csak a legerősebb és legdrágább autó a világon, de azt ígérik, hogy a leggyorsabb is. A találó nevű Chaos meghajtásáról egy ikerturbós, négyliteres V10-es motor gondoskodik, amely valamiféle hibrid hajtással kiegészülve 3000 lóerőt képes leadni.

Titánt, szénszálat, kevlárt és Zylont (egy erős és könnyű polimer) használtak a karosszéria gyártásához Forrás: SP Automotive

Gyártója szerint a kocsi 1,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra, a végsebessége pedig 1 km/h híján eléri az 500 km/h-t. Így már érthető, hogy miért kerül 14,4 millió dollárba, azaz 4,5 milliárd forintba.

Extrém a belső tér is, az utas előtt is vannak kijelzők Forrás: SP Automotive

Akinek sok a teljesítmény, választhatja a "mindössze" 2000 lóerős alapváltozatot is, amelyben a V10-es butított verziója dolgozik, elektromos rásegítés nélkül. Ár-érték arányban jóval kedvezőbb ez a modell, ugyanis csak 6,4 millió dollárba, azaz 2 milliárd forintba kerül.

A farkiképzés egy az egyben a Pininfarina Battistát idézi Forrás: SP Automotive

Mindkét változatban széria a négykerék-meghajtás (máshogy nem is lehetne útra vinni ekkora motorerőt) és a dupla kuplungos sebességváltó. A 22 colos, 3D-nyomatatással gyártott felnik mögött elöl 428, hátul 416 mm átmérőjű féktárcsák rejtőznek.

Középen vezették ki a kipufogót Forrás: SP Automotive

Az SP Automotive bejelentette, hogy hamarosan minden fennálló szériaautós sebességrekordot meg szeretnének dönteni a Chaossal: a Porsche 911 GT2 RS 6:43,30-as Nürburgring-körét, az SSC Tuatara 460,33 km/h-s végsebességét és a Rimac Nevera 8,58 másodperces negyed mérföldes idejét is.