A Ford Ranger negyedik generációja Amerika kedvenc négykerekűjére, az F-150-re hasonlít.

A C-alakú nappali fényekről könnyű felismerni az új Rangert, amelynek fejlesztését a Ford ausztráliai központja irányította. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Ford

Már ideje volt a modellváltásnak, mivel a Ranger jelenlegi generációja már 10 éve a piacon van, legutóbb 2017-ben esett át egy alapos modellfrissítésen. A most, az interneten bemutatott utódot Európában 2022 második felében lehet majd megrendelni, az első vásárlók 2023 elején kapják meg autóikat.

Elöl-hátul LED-es lámpákat visel a pickup, a fényszórók akár Mátrix LED technológiával is rendelhetőek. Ha a Ranger elakadna a kemény terepen, a kivontatást nagyban megkönnyíti az első lökhárító kettős vonószemeForrás: Ford

A külső dizájn az Amerikában a legnépszerűbb autónak számító Ford F-150-et idézi, az 5 centivel megnövelt szélességet a hűtőmaszk is hangsúlyozza, amelynek két oldalán a C-alakú LED-es nappali fények találhatók. Hátul a Ranger feliratot a platóajtó fémrészébe préselik, a lökhárítón pedig oldalsó fellépőket alakítottak ki, hogy könnyebb legyen a platóba pakolni. 

Ekkora Ford-emblémát eddig csak a kamionokon láthattunkForrás: Ford

Nagyobb lett a plató felülete (már a szabvány raklap is felfér), köszönhetően annak, hogy a nyom- és a tengelytáv is 5-5 centivel megnőtt. A lehajtható platóajtót akár munkaasztalnak is lehet használni különböző anyagok vágásánál, a Ranger környezetét bevilágító 360 fokos világításnak pedig a kempingezők fognak örülni.

A hátsó futómű lengéscsillapítóit az alváz hosszanti nyúlványának külső részén rögzítették, javítva ezzel a rugózási kényelmetForrás: Ford

Megmaradt a kínálatban a háromféle teljesítményszinttel, egy vagy két turbóval rendelhető, javított hűtésű kétliteres, négyhengeres dízelmotor, de aki 210-nél több lóerőt szeretne, választhat már háromliteres V6-ost is, sőt, egyes piacokon a 2,3 literes benzines turbómotor is elérhető lesz. Európában valószínűleg egy plug-in hibrid hajtást is piacra fognak dobni, amely a benzinmotorra épülhet.

5 centivel előbbre hozták az első tengelyt, amivel javult az első terepszögForrás: Ford

Új öt- és hatfokozatú váltókat fejlesztett a Ford, a tízfokozatú automatát pedig jelentősen átdolgozták, hogy könnyebb legyen, és kisebb legyen az alsó fokozatok közötti áttételkülönbség, ami vontatáskor jön majd jól. Előválasztó kar helyett már egy elektromos kapcsolóval lehet az automata váltót kezelni, a kézifék sem manuális többé.

Belül igényesebb anyagokkal találkozhatnak az utasok, a függőleges helyzetű érintőképernyő 10 vagy 12 colos méretben érhető el, és már a legújabb Sync4 menürendszer fut rajtaForrás: Ford

Kétféle összkerékhajtással is választható lesz a Ranger, az egyszerűbbet kézzel kell bekapcsolni, a fejlettebb viszont automatikusan kapcsolja be az első tengelyt a hajtásba, ha kevés a tapadás. Megmaradnak a jelenlegi karosszéria és felszereltség-változatok, beleértve a kemény terepezésre felkészített Raptor és Wildtrak verziókat is. Korábban csak a Raptorhoz volt hat különböző terep-üzemmód, mostantól az olcsóbb verziók is ennyit kapnak.

A 360 fokos kamerarendszer parkoláskor és terepezéskor is jól jön. Egyetlen gombnyomással elérhető az off-road vagy közúti vezetés menüje, amely megjeleníti az olyan információkat, mint például a hajtáslánc beállítása, a kormányzási szög, vagy a jármű hosszirányú és oldalirányú dőléseForrás: Ford

Digitális és személyre szabható a vezető előtti műszerfal-kijelző, amelynek grafikája a kiválasztott menetprogramhoz igazodik. Nagyobbak lettek a tárolórekeszek, felárért belső wifi-router és vezeték nélküli telefontöltő is kapható, a szoftverfrissítéseket is mobilnetről kapja a Ranger.