A Maybach luxusmárka megmutatja a világnak, hogyan is néz ki egy valódi terepkupé.

Lámpából nincs hiányForrás: Daimler AG

Pár nappal a híres divattervező, Virgil Abloh november végi halála után mutatta be a Mercedes a Project Maybach tanulmányautót, amelyet a művész közreműködésével tervezett meg Gorden Wagener dizájnigazgató és csapata. Bár a kétüléses, elektromos luxusautó létrehozásában részt vevő tervezők teljes alkotói szabadságot kaptak, a kocsi megjelenése erősen Rolls-Royce-os lett.

Közel hat méter hosszú, de csak két ülése vanForrás: Daimler AG

A Project Maybach egy csaknem 6 méter hosszú, hatalmas motorháztetővel, kupé stílusú tetővonallal, első és a hátsó trepnikkel, emelt futóművel, terepgumikkal, felcsavarozott sárvédőkkel és az üvegkabin felett fém bukókerettel rendelkező luxuskupé.

Az összkerekes hajtáslánc teljesítménye ismeretlenForrás: Daimler AG

Elöl a vízszintes LED-csík, a világító hűtőrács és a kerek LED-es fényszórók a Rolls-Royce-okra emlékeztetnek. A koncepcióautó átlátszó motorházteteje alatt nem egy V12-es motor, hanem napelemek csoportja található, amelyek hozzájárulnak a hosszabb elektromos hatótávhoz.

Ásó helyett Maybach-fejsze van bekészítve, amelynek a sivatagban kevés hasznát venniForrás: Daimler AG

Minimalista, mégis fényűző a belső dizájn, a színválasztást a sivatag ihlette. Fél méter széles küszöbön át kell beszállni a futurisztikus, hurkás ülésekre, amelyek ággyá hajtogathatók, és kétpontos biztonsági övvel rendelkeznek. A műszerfalon központilag elhelyezett digitális műszercsoport és retro stílusú fém gombok találhatók, de az autó igazi különlegessége az ajtókeretbe integrált Maybach-fejsze.

Motor helyett napelemek vannak elölForrás: Daimler AG

A Project Maybach tanulmányautót a floridai Miamiban található Rubell Múzeumban állítják ki, a sorozatgyártását nem tervezi a Mercedes.