A Renault Flins-ben létrehozta első autófelújító részlegét. Nagy jövője lehet a projektnek.

A Factory VO vagy más néven Refactory arra a célra jött létre, hogy használt, de még nagyon is használható autók újjá varázsolását, gyári követelmények szerinti felújítását végezze el.  A Renault reményei szerint hamarosan Európa legnagyobb, ilyen jellegű tevékenységet végző gyára lesz a flins-i üzem - írta Várkonyi Gábor autószakértő a Facebookon.

A szakértők egyetértenek abban, hogy a használtautó-piac az új autók költségeinek drasztikus növekedése mellett egyre fontosabb szerepet fog játszani.

Fotó: Szabó Gábor - Origo

Mivel az új autók egyre szűkebb réteg számára lesznek megfizethetők, az autópark átlagéletkora jelentősen nőni fog a következő években a kontinensen, ez a prognózis széles körben elfogadott. Az autófelújítási tevékenység ezért várhatóan egyre nagyobb szerephez fog jutni a jövőben. 

A mai újautó-piacon nem ritka, hogy közepesen felszerelt új kompakt autóért majdnem tízmillió forintot kell fizetni, ehhez képest a Renault tervei szerint - átszámítva - hatmillió forint körüli összegért lehet majd hozzájutni egy lényegében újkori állapotra hozott, ráadásul gyári garanciás autóhoz. 

A Renault szeptemberben kezdett el dolgozni a használt autókon, 1500 darab hagyta el eddig a gyárat. 2023-ra már évi 45 ezer darabot akarnak így helyreállítani. A gyárban jelenleg még zajlik újautó-gyártás is, de 2024-re vélhetően meg fog szűnni ez a tevékenység. 

Ehhez hasonló kezdeményezések várhatóan más gyártók stratégiáiban is megjelennek majd a jövőben,  ez a megoldás ugyanis remek eszköz lehet ahhoz, hogy valóban csökkenjen a környezeti lábnyoma az iparágnak, és megfelelő befektetésekkel és technológiai újításokkal szeméttermelés helyett második életciklust kaphassanak az autók.