A Hennessey Performance által tuningolt Audi RS6 Avant megdöntötte a korábbi rekordot.

A Hennessey szerint a karácsonyfa-szállításra az RS6 a legjobbForrás: Hennessey Performance

Az amerikai tuningcég és autógyártó évről évre a segítségére siet azoknak, akik még nem vásárolták meg időben a fenyőfájukat karácsonyra, ugyanis már hagyomány, hogy szinte tudományos alapossággal járnak utána, hogy melyik autó mekkora sebességgel képes fenyőt szállítani a tetején.

2019-ben kezdték a kísérleteket egy Jeep Grand Cherokee Trackhawk SRT-vel, amelynek kompresszoros V8-as motorját 1014 lóerősre húzták fel. A nagy szabadidő-autó egy reptéri kifutópályán 291 km/h-s sebességet ért el a jelentős légellenállása ellenére. „Nem rossz"- gondolták a Hennessey-nél, de egy évvel később tovább folytatták a kísérletezést.

2020-ben egy tuningolt Ford Mustang Shelby GT500 tetejéhez rögzítettek egy nagy fenyőt, de annak a végsebességét végül nem árulták el, vélhetően azért, mert nem sikerült megdöntenie a Jeep rekordját. Idén viszont mindenképpen túl akarták azt szárnyalni, azt hitték, hogy a cégalapító-tulajdonos John Hennessey 750 lóerősre tuningolt Porsche 911 Turbo S-e elég lesz ehhez. Bár a német sportkocsi 332 km/h-t ért el fenyőfa nélkül, fenyőfával már csak 282 km/h jött össze neki (vagy a nagy légellenállás, vagy a farmotor turbulencia okozta légzési nehézségei miatt), így sebtében más autó után kellett nézni.

Ekkor jött kapóra, hogy John Hennessey felesége egy 811 lóerőre felhúzott Audi RS6 Avantot használ, amely épp kéznél volt. Természetesen a szuperkombi is jelentősen veszített a végsebességéből, amikor rátették az 1,8 méteres duglászfenyőt, de így is sikerült 295 km/h-val repesztenie, vagyis összejött a rekorddöntés. Más kérdés, hogy a fa akár a csomagtartójában is elfért volna, úgy pedig a 330 km/h-s sebességet is el tudott volna elérni, mint azt a korábbi próba bizonyította.

Az angol Morgan nem a végsebességre, hanem az élményre koncentrált karácsonyi videójában. Elküldték a 19 éves gyakornokukat, Hamisht, hogy hozzon egy fenyőt, de nem akármivel, hanem a limitált szériás (8 db) Plus Four CX-T egyik példányával. Persze nem egy 90 millió forintba kerülő ügyfélautót adtak oda a lelkes fiatalnak, hanem a prototípust, amelyen még rajta voltak a tesztelés során szerzett karcok és horpadások, ezért nem kellett különösebben félteni.