Szeretne a kisember BMW X6-osa lenni - Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG teszt

Volkswagen Taigo
Vágólapra másolva!
Divatos SUV kupét eddig főleg a prémiummárkák kínáltak a felső kategóriákban, most azonban a Volkswagen a kis szabadidő-autójából készített egy ilyen karosszériaváltozatot, amely jóval kívánatosabb az alapot adó T-Cross-nál.
Vágólapra másolva!
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo

Amikor a rendszerváltás után éledezni kezdett a magyar autópiac, a Volkswagen hazai importőrének dolgozott az ismert rapper és PR-marketing szakember, Geszti Péter, aki akkoriban egy céges Seat Ibizával rótta az utakat. Az ő agyszüleménye volt a kissé nyakatekert Volkswagány szlogen, amely arra volt hivatott, hogy tudatosítsa az emberekben, hogy a Seatok már Volkswagen-technikán alapulnak, ráadásul a latinos formájuk sportosabb, izgalmasabb a német testvérmodellekénél. Ez azért jutott eszembe, mert a mostani teszt alanyára talán még jobban illik a közel 30 éves szlogen, mint anno az Ibizára. A Taigo ugyanis nem más, mint a Volkswagen legkisebb szabadidő-autójának, az unalmasan szögletes, de jól használható és kényelmes T-Cross-nak a kupésított, stílusosabb változata.

Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo

15 éve mutatkozott be a világ első terepkupénak tartott autója, a BMW X6, amely eleinte a bajor prémiummárka hardcore rajongótáborát rendesen kiakasztotta aránytalan, drabális külsejével. Ráadásul a SUV-jellegnek kevés hasznát érezte a felhasználó (leszámítva a magas üléspozíciót és a méretből fakadó tekintélyt a belső sávban), mert

a feszes rugózású X6 terepen szinte teljesen használhatatlannak bizonyult,

és a hátsó ülésein sem volt akkora hely, mint a magasabb és praktikusabb X5-ben. Viszont a plázaparkolók, éjszakai szórakozóhelyek és konditermek között ingázó vállalkozói réteg magához ölelte a kategóriateremtő újdonságot, és olyan mennyiségben kezdte el vásárolni, hogy az X6 ma már a harmadik generációjánál tart, és a kistestvérei (X4, X2) is megjelentek. Időközben az Audi, a Mercedes és a Porsche is kihozta a saját terepkupéit, melyeket még nagyobb árréssel tudnak eladni, mint az alapot adó normál SUV-okat.

Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo

Viszont az olcsóbb autókat gyártó tömegmárkák valahogy nem akarództak SUV-kupékat készíteni, bár, ha szigorúan vesszük, akkor a megosztó külsejű, rossz értelemben felejthetetlen Ssangyong Actyon még meg is előzte az X6-ost két évvel. Rajta kívül azonban nem nagyon történt semmi egészen 2020-ig, amikor a Renault bemutatta a 4,46 méteres, alsó-középkategóriás Arkanát, és szinte vele egyszerre érkezett a hasonló méretű Citroën C4 is, amely normál ferdehátúból avanzsált SUV-kupévá a francia gyártó rafinált marketingesei szerint.

Ebben a kategóriában az első

Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo

Viszont a B-szegmensnek is hívott kiskategóriában Volkswagen Taigo lett az első terepkupé, bár 4,26 méteres hossza csak 2,5 centivel marad el az egy kategóriával feljebb sorolt Golf, és 7,6 centivel a sorban következő Volkswagen SUV, a T-Roc hosszától.

Az alapokat adó T-Cross-nál viszont jelentősen, 15 centivel hosszabb,

ami elsősorban a megnövelt hátsó túlnyúlásnak köszönhető. Erre azért volt szüksége a Taigónak, mert így lehetett a hátsó fejtér megtartásával elegánsan lapos szögben álló csomagtérfedele, és így érték el, hogy a csomagtartója alig legyen kisebb mint a doboz formájú T-Cross-é. Tulajdonképpen még nagyobb is a csomagtartó, mert a T-Cross-ban csak a sínen tologatható hátsó ülések teljesen előretolásával lehet elérni a 455 literes maximumot (nélküle 385 liter áll rendelkezésre), míg ezt az extrát a Taigóból kihagyták, így annak mindig 438 literes az üreg a farában.

Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo

A Taigo szorosan kötődik a T-Cross alapját adó Polóhoz is, többek közt az oldalajtókat, a szélvédőt, a tetőlemezt, és a komplett műszerfalat is abból vették át hozzá a hatékonyság és a költségcsökkentés érdekében. Igaz, az orr-részt teljesen újratervezték, és motorháztetőt is megemelték, ami robusztusabb, SUV-osabb megjelenést eredményezett, a módosított fényszóróknak és hűtőmaszknak köszönhetően még a T-Crossnál is szélesebbnek tűnik. Ezt a hatást erősítik a legújabb Volkswagen-divat szerint LED-csíkkal összekötött mátrix LED fényszórók (Style felszereltségtől) és a szintén világító csíkkal összekötött hátsó lámpák is. Bár a T-Cross hátsó lámpái is úgy tűnhetnek, mintha össze lennének kötve, ott valójában csak egy olcsó fényvisszaverő betét van középen.

Brazil fejlesztés, a design pedig egy ikerpár munkája

A Volkswagen brazil részlege által kifejlesztett típust Dél-Amerikában Nivus néven, a Taigónál egy évvel korábban, 2020-ban kezdték forgalmazni, más infotainment rendszerrel és akár etanollal is üzemeltethető TSI motorral. Érdekesség, hogy a dizájnt annak a Marco Pavonének az irányításával alkották meg, aki jelenleg a Volkswagen külső formatervezésért felelős dizájnigazgatója, és akinek az ikertestvére, José Carlos Pavone ugyanezt a szerepkört látja el a wolfsburgi autógyártónál, csak éppen Dél-Amerikában.
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo

A Taigo tesztautó az R-Line optikai csomagot is megkapta, ami kívülről - az R logókon kívül - a sportosabb lökhárítókról, a fekete tetősínekről, és a 17 colos felnikről lenne felismerhető, de ez a példány a feláras (134 ezer forint) 18-asokon gördült, ami tovább javította a megjelenést (más területen meg jelentős hátrányt jelentett, de erről később).

Milyen belül?

Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo

Aki ült már Volkswagen T-Cross-ban annak ismerős lehet a tisztességesen összerakott, kissé régimódi és sivár beltér, bár vannak kisebb különbségek. Például a műszerfal felső részét a Polóhoz hasonlóan puha, habosított műanyaggal vonták be, ami sokat emel a minőségérzeten a T-Cross fényes, kemény burkolatával összehasonlítva (persze a többi műanyag szemmagasság alatt ebben is olcsó és rideg tapintású).

Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo

A feláras, kétzónás automata klíma (147 ezer forint) megkapta a nagyobb modellekből ismert, csúszkás klímapanelt, amely menet közben a rázkódás miatt nehézkesen kezelhető, de manapság már annak is örülni kell, hogy legalább nem az érintőképernyőn kell a légbefúvást állítani, mint például a nyolcas Golfban vagy ID modellekben. Szintén örvendetes, hogy

az alacsonyabb kategória miatt ebben a modellben még hagyományos gombok vannak

a multifunkciós, finom bőrrel bevont kormányon, az érintőképernyő közvetlen funkciógombokkal rendelkezik, és maga a menürendszer is logikusabb felépítésű. Ráadásul a kéziféket is manuális karral kell működtetni, így télen lehet majd mókázni a havas parkolókban.

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson tovább!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!