Öt litert fogyaszt, mégsem vándordűneként mozog - Honda Civic e:HEV teszt (2022)

Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Vágólapra másolva!
Két fontos ígérete volt a Hondának az elmúlt években. Az egyik, hogy 2023-ra valamilyen szinten minden modellje tartalmaz majd elektromos meghajtást is. A másik, hogy a karbonsemlegesség kihívásai nem akadályozhatják meg a vezetés örömét. Ezek a célok egyszerre merésznek tűnhetnek, de a Honda nem szokott viccelni ilyesmivel, aminek az új 11. generációs Civic lehet a bizonyítéka. Lássuk, joggal kerülhet-e Michelin Pilot Sport gumi egy öntöltő hibridre!
Vágólapra másolva!

Fél évszázaddal ezelőtt, 1972-ben mutatkozott be a Honda Civic, akkor még kisautóként. Mire a mostani kompakt méretre felhízott, megannyi változat véste be magát generációk emlékezetébe (néhány még fantázianevet is kapott itthon, mint például az „ufó"), úgyhogy most is biztosra mentek a gyárban: megpróbálták addig reszelni, amíg semmi hiba nem marad rajta, ugyanakkor megfelel az uniós emissziós szabályzásnak is. Sziluettje egyezik az elődével, pedig minden porcikáján igazítottak egy kicsit, a tágas kabin érzetét például alacsony övvonallal és nagyobb üvegfelületekkel biztosítják.

Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
HONDA CIVIC e:HEV
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic e:HEV
Honda Civic e:HEV

Szélesnek ható, látványos kialakítású sárvédői az alacsonyra húzott motorháztetővel együtt szinte laposkúszásba helyezik az autót. Valójában a számok is ezt támasztják alá, az elődhöz képest alacsonyabb lett a súlypont és az egész karosszéria is.

Picit nőtt a tengelytáv, illetve ezzel együtt a hossz, és a hátsó nyomtáv növelése szélesebb terpeszt ad.

A hátsó kerekek szinte a sárvédő vonalába kerültek, hogy valóban arcpirító módon tudjon betapadni egy-egy kanyarba. Karcsúbb az „A" oszlop, a külső visszapillantók pedig az ajtóból nyúlnak ki, nem a háromszögben helyezték el őket, így sokkal jobb kilátást adnak.

Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
HONDA CIVIC e:HEV
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic e:HEV
Honda Civic e:HEV

Alumíniumból készül a motorháztető, a csomagtérajtó pedig műanyag, hogy ezekkel is csökkentsék az autó tömegét, ráadásul a kasztni torziós merevsége a kifutó Type-R-ével egyezik meg, ami magáért beszél. Ehhez többek között 9,5-szer több szerkezeti ragasztót használtak fel a gyártáshoz, mint az elődnél, és a hatás a gyakorlatban is érezhető: egy nyikkanás, nem sok, annyi sincs, bármilyen rossz úton menjünk, vagy bármilyen magas padkára álljunk fel. Kombi, vagy emelt, körbeműanyagozott crossover-szerű változat nincs és nem is lesz, mert arra ott van a többi modellje a gyárnak.

Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
HONDA CIVIC e:HEV
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic e:HEV
Honda Civic e:HEV

Gyalogosbarát orral, akár 11 légzsákkal

Jó hír viszont a benzinvérűeknek, hogy új modellből 2023 elején Type-R változat is érkezik, ráadásul a hagyományokhoz híven újra a leggyorsabb elsőkerekes utcai autó címet szeretné elhódítani, amire 330 lóerejével és fejlett futóművével kétségkívül megvannak az esélyei. Első tesztünkön persze nem ezzel, hanem a polgári Civic modellel ismerkedtünk, amely több motorral kapható szerte a világban, Európába azonban kizárólag full hibridként érkezik. Beülve elsőre feltűnt, mennyire minőségi termék, amit az ajtó tompa puffanása is megerősít, mielőtt még bármihez hozzáérnénk a műszerfalon.

Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
HONDA CIVIC e:HEV
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic e:HEV
Honda Civic e:HEV

Nem alaptalan a trezor-érzet, főleg, mert a gyárban a megfoghatóbb, összemérhetőbb részekre is nagy hangsúlyt fektettek. Szó sincs már a nyolcvanas évek száguldó koporsóiról, a passzív és aktív biztonságot az egekbe emelték. A gyalogosokért az első lökhárítóban egy biztonsági lemez kapott helyet,

és ha elkerülhetetlen az ütközés, felpattan a motorháztető, tompítva a test becsapódását.

Összesen 11 légzsák védheti a bent ülőket, többek között mindenki kaphat függönylégzsákokat, és a két első ülés között is ki tud nyílni egy párna, hogy megakadályozza az utasok összekoccanását.

Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
HONDA CIVIC e:HEV
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic e:HEV
Honda Civic e:HEV

Honda Sensing néven csomagként minden modellbe vezetéstámogató rendszerek garmadája jár. Ennek része a tolatókamera, a sok parkolószenzor, a keresztirányú forgalom- és holttérfigyelő, az aktív sávtartó, a dugóban araszoló asszisztenssel kiegészített adaptív tempomat és a vészfékrendszer, ami segít csökkenteni az elkerülhetetlen ütközés erejét. Eddig szép az elmélet, de még szebb, hogy a gyakorlatban egyiket sem tartottuk zavarónak: úgy működtek, hogy eszünkbe nem jutott kikapcsolni őket, ami ritka a mai autókban. Persze az igazi ítéletet az Euro NCAP törésteszt után lehet kimondani.

Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
HONDA CIVIC e:HEV
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic e:HEV
Honda Civic e:HEV

Belül egyszerre modern és hagyományos

Belső látképét a műszerfalon hosszanti irányban végigfutó, elegáns méhsejtrács uralja, ami több helyen a szellőzőrostélyokat rejti magában. Az új kialakítású légjáratokon sokkal nagyobb szögben tudja bejuttatni a friss levegőt, ami az érzékeny szeműeknek jelent majd nagy segítséget. Alapáron 7 colos a műszerfali kijelző, emellé még hagyományos kilométeróra jár, az extrábbnál ezt egy 10,2-es, teljesen digitális egység váltja ki. Bal szélén a fordulatszám helyett a kormányfülekkel állítható visszatáplálás mértékét látjuk, és hogy hány százalékát használjuk ki a rendszerteljesítménynek.

Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
HONDA CIVIC e:HEV
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic e:HEV
Honda Civic e:HEV

Meglepő, de az átlagos városi forgalomban inkább 10-15% körül mozgunk, ha a 25%-ot is elérjük, akkor sokakat ott hagytunk a lámpától induláskor.

Fontos, hogy a kormány mögötti kijelző meg tudja jeleníteni az amúgy gyorsan csatlakoztatható telefon navigációját is,

nem csak a középső kijelzőre lehet száműzve - a Hondánál érzik az új idők szavát. Még nagyobb piros pontot ér a sok meghagyott fizikai gomb és tekerő, így vakon is tudunk hangerőt vagy az önálló kijelzős klímapanelen hőfokot állítani, mint a régi szép időkben, ezt jó néhány (például VW-csoportos) autó tulaja irigyelheti.

Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
HONDA CIVIC e:HEV
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic teszt, Honda, autó teszt, teszt, Honda Civic
Honda Civic e:HEV
Honda Civic e:HEV

Hátul a sportos tetőív kárpitjával csak a 180 centi feletti utasok fognak megismerkedni, a lábteret pedig ők is megfelelőnek tartják majd, előre viszont akárki is ül be, végtelen kényelem fogadja majd. A műanyag csomagtérajtó 410, ledöntött ülésekkel pedig 1220 literes, egyébként jól pakolható helyet rejt, de ez az a pont, ahol talán az egyetlen hibáját felróhatjuk az autónak. Egyrészt, csak átlagos méretű, másrészt a múlté az előző Civicben és a Jazzben is használt a Magic Seat rendszer, melynél a hátsó ülőlapokat felhajtva állítva szállíthattuk a cserepes pálmát, vagy keresztben befért egy bicikli.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!