Ez a francia szépség végre igazi kihívója az Audiknak - DS 4 menetpróba

DS 4
Vágólapra másolva!
Már itthon is kapható a DS 4, a Stellantis-konszern egyetlen kompakt prémiumautója, amely már jóval több mint egy ünneplőbe öltözött Citroën, sőt, műszakilag nincs is párja a kategóriájában.
Vágólapra másolva!
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4

Amikor a DS 3 sikerét látva a Citroën úgy döntött 2015-ben, hogy a prémium részlegét külön autómárkává teszi, valószínűleg nem gondolták volna, hogy ilyen lassan fog beindulni a DS-szekér. A sikkes kisautón kívül a többi modell nem ért el jelentős darabszámokat, így annak öregedésével és kifutásával jelentősen visszaestek a darabszámok: manapság évente csak 40-50 ezer autót tudnak eladni (Magyarországon 100-130 darabot), aminél csak egyetlen prémiummárkának rosszabbak a számai, a szintén a Stellantis kötelékébe tartozó Alfa Romeónak. Azonban a DS-nél nagyon bizakodnak, hogy az Opelnél, Rüsselsheimben gyártott új 4-es végre meghozhatja az áttörést számukra,

a hazai importőr az értékesítés megduplázását várja az új modelltől, nem is alaptalanul.

DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4

Kevesen emlékeznek a 2010-ben bemutatott első DS 4-re, amely nem volt sokkal több mint egy átöltöztetett Citroën C4 masszírozós üléssel és nagy felnikkel, de az újságírók azt is rendszeresen felhánytorgatták neki, hogy a fix hátsó ablakait sem lehetett lehúzni. A most bemutatott utód azonban már nem az aktuális, kisautó-padlólemezre épülő C4 testvérmodellje, hanem a jóval fejlettebb Peugeot 308 közeli rokona. Igaz, a platformot a DS 4 számára jelentősen módosították, hogy jobb a legyen a hangszigetelése, merevebb legyen a szerkezete, és hogy be tudja fogadni az új futóművet, az új kormányművet és az akár 20 colos kerekeket is.

Elegáns és avantgárd

DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4

Hibátlanok a 4,4 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,47 méter magas karosszéria arányai, a DS 4 zömök, de arányos, ezért inkább kigyúrt, mintsem elhízott benyomást kelt.

Az üveg-fém-kerék felületek aránya a tanulmányautókat idézik,

pláne, ha a 600 ezer forintba kerülő 20 colos kerekekkel rendelik a kocsit, mint a képeken látható tesztautót. Tekinthetjük magas építésű kompaktnak, alacsony építésű crossovernek vagy ötajtós kupénak is, a lényeg, hogy mindenből van benne egy kevés, még a franciás extravaganciából is. Szép részlet, hogy a függőleges LED-es nappali fények úgy folynak le az első lökhárító szélein, mintha a fényszórók könnyeznének, de látványosak az ajtókon futó élek, a trapéz alakú küszöbök, a látszólag összegyűrt C oszlopok és a kéttónusú fényezés is.

DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4

A kínálat alaptagja a DS 4, amelyen a krómdíszek dominálnak, a DS 4 Cross kivitel viszont SUV-os hatást kelt matt fekete alsó védőburkolataival, fényezett tetősínjeivel és egyedi hátsó légterelőjével. Ezzel lehet a legmesszebb jutni úttalan utakon, mivel csak ez kaphatja meg (360 ezer forintért) a burkolathoz (aszfalt, homok, hó, sár) igazítható kipörgésgátlót és a lejtmenet-vezérlőt, igaz, összkerékhajtás ehhez sincs, a futóműve nincs megemelve. Érdekesség, hogy fekete tetőt azért nem lehet a Crosshoz megrendelni, hogy magasabbnak, SUV-osabbnak tűnjön az autó. A sportos irányt a DS 4 Performance Line képviseli, melynek különlegessége a krómdíszeket helyettesítő fekete csomag (hűtőrács, ablakkeretek, felnik) és a szinte teljes egészében Alcantarával burkolt belső.

Nem spóroltak az anyagokon

DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4

Belül a bajuszkapcsolókon és az apró automataváltó-előválasztó kapcsolón

kívül kevés dolgot vettek át a Peugeot 308-ból,

a formák egyediek, a minőségérzet még jobb, de a vaskos és magas küszöb itt is megjelenik. Hasonló a Peugeot-hoz a helykínálat, ami azt jelenti, hogy elöl jól el lehet férni, de hátul csak kb. 175 centiméteres magasságig kényelmes ülni a kissé szűkös láb- és fejtér miatt. Átlagosnak mondható a csomagtér, amely 430 literes (hibrid: 390), a fedele 150 ezer forintért motorral működik, akár láblendítésre is.

DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4

Méltó az anyaghasználat a prémiumautósághoz, változattól függően puha nappabőrt, bársonyos Alcantarát, karbont, kőrisfát, fémet tapinthatnak az utasok, a kárpitokból az üléseken kívül a műszerfalra és az ajtókra is bőven jutott. Nagyon franciás, hogy az üléseket akár óraszíj mintázatú varrással is kérni, barna bőrből (Opera csomag, elektromos masszírozós, hűtő-fűtő ülésekkel 1,4 millióért). Állítólag évekig tartott a fejlesztés, amíg a mutatós, francia divatházak által ihletett varrásokat megfelelően tartósra tudták elkészíteni.

A HUD-tól a gesztusvezérlésig minden kapható

DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4

De a fejlett technológia sem hiányzik a díszes anyagok és formák mögül, említést érdemel a 850 ezer forintba kerülő head-up display (optikai trükk segítségével az adatokat a virtuálisan az autó elé 4 méterre vetíti ki, 21 colos méretben), a 14 hangszórós, 690 wattos Focal hifi (580 ezer forint), a 10 colos, widgetekkel személyre szabható érintőképernyő online navigációval és magyarul nem tudó hangfelismeréssel (490 ezer forint), vagy a

gesztusvezérlésnek mondott DS Smart Touch.

Utóbbi nem más, mint egy kis, 5 colos érintőképernyő-tapipad a váltó mellett, amely felismeri a kézírást, és hat funkció számára közvetlen elérést biztosít. Tehát a DS 4-ben nem kell a levegőben kalimpálni, mint a BMW gesztusvezérlésénél, de nem is tudjuk vele úgy lenyűgözni a rokonok gyerekeit, mint amikor úgy állítjuk be a hangerőt, hogy csak körözünk az ujjunkkal.

DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4
DS 4

Nem hétköznapi a klíma sem: huzatmentes és légtisztítós, kiszűri a 2,5 mikronnál nagyobb részecskéket és érzékeli a külső levegőszennyezést, a légminőséget a központi kijelzőn is figyelhetjük. A szablyaszerű billenőgombbal állítható első légbeömlők olyan aprók, hogy keresni kell őket, az oldalsókat pedig az ajtópanelre tették.

A cikk folytatódik a második oldalon, kattintson tovább!