Enzo Ferrari foroghat a sírjában, de a merész SUV így is eladási sikernek ígérkezik.

Forrás: Wilcoblok Instagram

A Porsche, a Lamborghini, a Maserati és az Aston Martin után egy újabb tradicionális sportautógyártó, a 72 éve alapított Ferrari is elkészítette első szabadidő-autóját. Maranellóban sem akartak lemondani arról a hatalmas bevételről és darabszám-emelkedésről, amit egy ilyen autó kínálata jelent; elég csak a Lamborghini példáját megnézni, amely tavaly 8405 autót adott el, és abból 5021 volt az Urus nevű szuper-SUV.

Nemrég a közösségi médiában végre felbukkantak képek, amelyek álcázás nélkül mutatják meg a Purosangue-ot (olaszul telivér), a Ferrari első szabadidő-autóját, amelynek a hivatalos világpremierjére már csak pár hónapot kell várni. Egyébként nem ez az első összkerékhajtású, négyszemélyes autója a márkának, hiszen a 2011-ben bemutatott FF-nek már mind a négy kereke hajtott volt.

Forrás: Wilcoblok Instagram

A titokban lőtt képekből jól látszik, hogy a Ferrari formatervezői amennyire lehet, meg akarták tartani a sportautós karosszériaformát a magas építés, a nagy kerekek és a tágas, ötajtós karosszéria ellenére. Ez tűrhetően sikerült, izgalmasak a vonalak, rövid az első túlnyúlás, alacsony a motorháztető, és erősen döntött a szélvédő, még az SF90-ére hasonlító fényszórók, és a Romáéra hasonlító dupla hátsó lámpák is harmonikusan illeszkednek a formanyelvbe. Talán a legfurcsább rész az ajtókon végigfutó, tükör alatt kezdődő konkáv sáv, amely olyan, mintha kihasítottak volna egy darabot a Purosangue testéből.

Látszik, hogy az előre beépített motort a lehető leghátrébb építették be, hogy jobb legyen a súlyelosztás, akárcsak a másik orrmotoros Ferrari, a 812 Superfast esetében. Egyelőre nem tudni, hogy milyen motorokkal fogják kínálni 2023-tól az autót de a 296 GTB V6-osa, az SF90 V8-asa és a 812 Superfast szívó V12-ese is jó esélyes. Az előbbivel egy plug-in hajtáslánc megjelenésére is komoly a sansz, így lenne egy viszonylag kis emissziójú verzió (nálunk zöld rendszámmal) is a kínálatban.