A márka első plug-in hibridje, a CX-60 egyben a valaha volt legerősebb utcai autója is egyben.

4745 mm hosszú a CX-60, vagyis 17 centivel hosszabb egy CX-5-nél. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Mazda

A Mazda-kínálat csúcsára érkezik Európában 2022 második felében az új CX-60, amely nem csak zöld rendszámos plug-in hibridként, hanem soros, hathengeres benzin- és dízelmotorokkal is kapható lesz, akár hátsókerék-hajtással is. Ez már elég okot ad az autózást kedvelőknek az izgalomra, még akkor is, ha a forma a régóta, unásig ismert mazdás jegyeket vonultatja fel, és meglehetősen kevés friss vonást hordoz.

Soros, hathengeres motoroknak is elég helyet kellett kialakítani az orrában, ezért lett hosszúForrás: Mazda

Mintha kezdene kifáradni a sokszor dicsért Kodo formanyelv, ami abból látszik, hogy egy-két apró különbségtől eltekintve a CX-60 pont úgy néz ki, mint egy enyhén megnyújtott CX-5. Főleg a motorháztető lett nagyobb, mert kellett a hely a hosszában beépített sorhatos motoroknak (a CX-5 keresztben hordja az orrában a négyhengereseit), az ajtókon pedig olyan konkáv ívek jelentek meg, amelyek gyönyörűen törik meg a fényt, és először a Mazda3-ason voltak láthatók. Még a lámpák változtak a CX-5-höz képest, elöl megjelent egy nappali fényként funkcionáló LED-csík, amely a LED fényszórót köti össze a hűtőmaszkkal, a szintén LED-es hátsó lámpák pedig jóval szélesebbek lettek.

Bármilyen SUV lehetne a formája alapján, csak az ajtók konkáv ívei mazdásakForrás: Mazda

A plug-in hibrid verzió esetében a négyhengeres, 2,5 literes Skyactiv-G szívó benzinmotornak a nyolcfokozatú automata váltóba integrált, 136 lóerős villanymotor segít be a hajtásba. De a CX-60 PHEV természetesen tisztán elektromos üzemmóddal is rendelkezik, ebben az esetben a 17,8 kWh-s akkumulátor elméletileg 63 km emissziómentes hatótávot tesz lehetővé (WLTP, max. 100 km/órás sebesség mellett).

12,3 col a központi érintőképernyő mérete. A Mazda egy belső kamerával felismeri, hogy ki vezeti, és magától beállítja az üléseket, a kormányt és a tükröket számáraForrás: Mazda

Hibrid üzemmódban azonban jóval élvezetesebb lehet vezetni a kocsit, mert olyankor a hajtásrendszer maximális teljesítménye 327 lóerő, ami a legnagyobb érték a Mazda történetében (az eddigi rekorder az utolsó RX-7 280 lóerős turbós Wankel-motorja volt, 22 évvel ezelőttről). Tiszteletet parancsol még a CX-60 PHEV 500 Nm-es rendszernyomatéka, és 5,8 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulási ideje is.

Rövid az első túlnyúlás, a kerék 20 colosForrás: Mazda

A nagyfeszültségű akkumulátort középre helyezték az első és hátsó tengely közé, annyira mélyre, amennyire csak lehetett, így a tömegközéppont is alacsonyra került. Ez a folyamatos négykerék-hajtással az igényes felfüggesztéssel (elöl kettős keresztlengőkar, hátul multilink) és a közel semleges súlyelosztással kiegészülve a Mazda ígérete szerint igen élvezetes vezetést tesz lehetővé, annak ellenére, hogy a magas építésű kocsi tömege tekintélyes, 2 tonna körüli lehet.

Végleg prémiummárkává válna a Mazda, amihez a CX-60 beltere jó alapot jelentForrás: Mazda

Európában várhatóan a PHEV változat adja majd az eladások felét-kétharmadát, a maradékon viszont két vadonatúj, soros hathengeres - 48 V-os lágy hibrid hajtással kiegészített - motor, a 3,3 literes Skyactiv-D turbódízel és a 3,0 literes Skyactiv-X benzinmotor osztozhat, amelyek 2022 végén, illetve 2023 elején érkeznek. A benzines SPCCI technológia megegyezik a Mazda3-ból ismert kétliteres Skyactiv-X motoréval, ami azt jelenti, hogy nem csak gyertyával, hanem dízeles módon, sűrítés segítségével is be tudja gyújtani a benzin-levegő keveréket, emiatt a fogyasztás is a dízeleket idézi.

A Kinematic Posture Control rendszer a különböző kerekek egymástól független, enyhe fékezgetésével éri el, hogy a stabilabban és kisebb dőléssel, bólintással mozogjon a CX-60 kanyarodás, lassítás és gyorsítás közbenForrás: Mazda

A Mazda az elkövetkező három évben öt teljesen új hibrid modellt vezet be a piacra, melyek mindegyike a CX-60 alapját is adó új, "Többirányú Méretezhető Platform"-ra épül. Ez az alapvetően hátsókerék-meghajtású (de összkerékhajtás-kompatibilis), kedvező súlyelosztást lehetővé tevő padlólemez a Mazda szerint menetdinamika és -komfort tekintetében is előnyt jelent majd a CX-60-nak (és a többi új modellnek) az elsőkerékhajtású konkurensekkel szemben. 2023-ban a CX-60 hosszabb tengelytávú, három üléssoros, hétszemélyes verziója (CX-80), nem sokkal később pedig az új Mazda6 is megérkezik, szintén a hátsókerekes platformra épülve, ami nyílt támadás lesz a 3-as BMW ellen.