Amerikai különc toppant be az úri társaságba - Ford Explorer menetpróba

Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Vágólapra másolva!
Azzal, hogy egy ötméteres, 457 lóerős SUV-ot dob piacra Európában, óhatatlanul a prémiummárkák vadászterületére lép a Ford, igaz, plug-in hibrid hajtással próbál megfelelni az itteni elvárásoknak. Vezettük a hétüléses támogatásra és zöld rendszámra is jogosult modellt, méghozzá hosszú külföldi úton: a kínálat másik végén álló Puma román gyárába látogattunk, és beálltunk dolgozni a szalaghoz.
Vágólapra másolva!

Jó nagyra nőtt a Ford SUV-kínálata, amelynek alján a Puma és a korosodó Ecosport, közepén a népszerű Kuga, a tetején pedig az elektromos Mustang Mach-E áll. Utóbbi azonban nem a csúcsot jelenti, mert a kilencvenes évek második felének vendégszereplése után újra feltűnik Európában az Explorer, és felvet egy kérdést: ki fizeti meg féktelen étvágyát? Nos, ezúttal plug-in hibridről van szó, a hivatalos adatok szerint 2,7 literes átlagfogyasztással, ami jelzi a NEDC és WLTP normák groteszk mérési metódusát, igaz, a többi gyártóhoz hasonlóan bolond lett volna nem kihasználni a Ford.

Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova

Bőven kitölti az európai parkolóhelyeket

Eredetileg Amerikának szánták és ott is gyártják ezt a SUV-ot, de nem csak az ottani igényekre tervezték – persze mi, a magyar piacon inkább csak statisztikai hibának vagyunk jók, hátha pár különc mer elszakadni a német triótól és erre nyitja ki a pénztárcáját. USA-mércével úgynevezett mid-size, vagyis közepes méretű autó a maga 5,06 méteres hosszával, tükrökkel együtt 2,28-as szélességével és kis híján 1,8 méteres magasságával, de az öreg kontinens járműállományához és infrastruktúrájához mérve minden, csak nem kompakt, még a sávban tartani is állandó figyelmet kíván.

Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova

Parkolóházakban rendesen átizzadunk, mire bekanalazzuk egy helyre, amiből csak kicsit lógunk majd ki minden irányba, de így lehetnek ezzel az Audi Q7-esek és társaik vezetői is. Elöl a motorháztető egy komolyabb pingpongasztal, hátul kisebb szoba tátong, és

annyira széles a kabin, hogy ha valamit a jobb oldali ajtózsebből szeretnénk kivenni, esélyünk nincs átnyújtózni érte.

Ki kell szállni, át kell sétálni és úgy kivenni. Amúgy a dizájnt, túl azon, hogy a méreteiből adódóan tekintélyt parancsol, nem figurázták túl, semleges lemezfelületek alkotják viszonylag kevés emlékezetes éllel.

Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova

Kétségkívül az eleje a legmutatósabb a lámpák közé zárt marcona hűtőráccsal és az izmokat sejtető rövid első túlnyúlással, ami kiviteltől függően 2,3-3,3 literes, négy- vagy hathengeres benzinmotort rejt maga mögött. Európába ironikusan csak a legerősebb (és kizárólag ide szánt) PHEV verzió érkezik, ami a gyártónak segít széndioxid-kvótát csökkenteni, a tulajnak pedig zöld rendszámmal ingyen parkolni. Ez a kompozíció háromliteres, turbós V6-osból áll, kiegészítve egy 75 kW-os villanymotorral, és tízfokozatú automataváltón keresztül hajtják mind a négy kereket, ahogy e műfajban illik.

Egy hibrid, ami a hegyet is el tudná vontatni

Ígéretes, 457 lóerős rendszerteljesítménnyel lehet gazdálkodni, és az összesen 825 Nm nyomaték sem lebecsülendő érték, még ha 2,5 tonnát is kell mozgásba lendítenie. A jobb hátsó ülés alatt találtak helyet a 13,6 kWh-s lítium-ion akkunak, amivel a gyakorlatban 20-30 kilométert képes tisztán villannyal megtenni, ha finoman bánunk a gázpedállal (az elméleti e-hatótáv 48 kilométer). Sima konnektorból feltölteni közel hat órás mutatvány, sőt, Type2-es gyorstöltővel is négy és fél, ami előrevetíti, hogy valószínűleg sokan nem fognak küzdeni az olcsóbb delejért.

Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova

Már csak azért sem, mert amikor lemerültnek mutatja az akksiját, ügyes hibridként üzemel az Exporer, akár autópályán is le-le tudja állítani magát, a lámpákhoz meg szinte mindig néma siklással közeledünk. Ennyi erő egy panelház arrébb gurításához is elég lenne,

már valamivel alapjárat felett is vígan mozgatja a turbómotor, a legális autópályatempót letudja 1800-as fordulaton.

Az óriási nyomaték miértjére részben akkor kapunk választ, ha vontatunk: 2500 kilót képes elvontatni, gyaníthatóan olyan egykedvűen, mintha csak a hétvégi bevásárlást raktuk volna a csomagtartóba.

Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova

Utánfutózáshoz amúgy külön üzemmódot kapott, ilyenkor például apró figyelmességként a kijelzőn látjuk a váltó hőmérsékletét. Csakhogy akad árnyoldala is. A motortér kidolgozása a legtöbb embert nem érdekli, de kevés rész szemlélteti jobban, mik voltak a követelmények gyártáskor. Ilyen narancssárga szigetelőszalagozást egy japán vagy német autóban egyértelműen a sarki szerelő törekvéseinek gondolnánk. Vagy ott van még a motorháztető zárja, ami félig fehérre, félig feketére fújva erősen kisipari hatású, ugyanakkor tény, hogy kilóra, vagyis funkcióra minden megvan, és ez a lényeg.

Nem sportos SUV-ot akartak, hanem kényelmeset

Ha felülkerekedünk kicsinyes látásmódunkon, és a Kerepesi út helyett egy detroiti sugárútra képzeljük magunkat, máris jobban azonosulni tudunk a Forddal, mert hömpölyögni vele maga a mennyország. Amíg az európai autókat egyre feszesebbre hangolják, mert állítólag mi, felhasználók kérjük ilyenre őket, addig Távol-Keleten és Amerikában is lágyabbra van igény. Ezt a vonalat követi az Explorer is, ami légpárnásként nyújtózik át egy-egy kátyún. Ha pedig letapasztjuk a négy gumit az aszfaltra, kendőzetlenül mutatja meg, hogy itt egy V6-os dorombol, nem négyhengeres, túlfújt vacak.

Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova

Nincs eltompítva a motor zaja, vagyis inkább zenéje, mert a sok varrógép-hangú blokk után igazi koncert egy-egy gyorsítás.

Ilyenkor táj könnyen elmosódik, mert a százas sprintet 6 másodperc alatt abszolválja, a (persze német) autópályákon pedig egykedvűen veszi a padlógázt, és indul meg a 200 km/h-n túli tartományba. Ott talán már 3000 felett foroghat. A hibrid rendszer részeként járó, nem túl nagy teljesítményű villanymotor itt nem turbólyukat hivatott elfedni, mert egy ekkora tüdejű, ráadásul biturbó blokknál nem igazán létezik megtorpanás.

Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford Explorer PHEV teszt (2022)
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova
Ford gyár Krajova

Padlógáz utáni pici gondolkodik, utána pedig megemeli az orrát, és elkezd vágtatni, kétségtelenül van stílusa. Kevésbé vonzó, hogy a váltó a gyors ipszilonozáskor az előre-hátramenetbe kapcsolásokat finom rántásokkal kezeli, ezen mondjuk illett volna tompítani. Mindent egybevetve, ha kultúrember módjára közlekedünk, összességében 9-12 liter között fogyaszt, ami a méreteit és erejét tekintve fenomenális érték, az Explorer maga az aszkétaság fém bódéja. Természetesen aki folyamatosan tölti otthon vagy a munkahelyén, rövid városi távokat megtehet benzin elégetése nélkül.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!