Közzétették a tavalyi balesetek okairól szóló statisztikákat.

Évről évre közzéteszi a rendőrség a személysérüléses közúti közlekedési balesetek okait. Egy-két százalék ide-oda vándorol mindig, de mindig meggyőzően vezeti a sort a "gyorshajtás", az „elsőbbségi jog" pedig rendre a második. A Központi Statisztikai Hivatal részletes adatokat is küldött a Vezess.hu-nak a 2021-es év első kilenc hónapjáról.

Gyorshajtás esetén különbséget kell tenni relatív és abszolút gyorshajtás között, utóbbi jelenti az "előírt sebesség meg nem tartását". Emiatt mindössze 228 baleset történt a vizsgált időszakban, miközben a KSH is 3298 balesetet sorolt a "sebesség nem megfelelő alkalmazása" kategóriába.

A rendőrség 2021-es adatai a személyi sérüléssel járó balesetek okairólForrás: ORFK

Relatív gyorshajtás, amikor valaki akár a sebességhatárok betartásával, de nem az útviszonyoknak megfelelően vezet. Emiatt 2021 első kilenc hónapjában 2235 baleset történt, további 281 baleset "a forgalmi viszonyokhoz nem megfelelő sebesség" miatt következett be.

Az összesen 10 548 személysérüléses esetnek a 228 csak a két százaléka, vagyis kevés baleset történik amiatt, hogy a 90-es táblánál valaki 100-zal autózik. Sokkal-sokkal több amiatt, hogy valaki például egy esős éjszaka 80-nal megy el a 90-es tábla mellett, ahelyett, hogy akkor és ott mondjuk 60-nal közlekedne.