A mostani tanulmány a két év múlva érkező elektromos A6 Avantot vetíti előre.

4960 mm hosszú, 1960 mm széles és 1440 mm magas, vagyis nagyjából akkora, mint a mai A6 Avant. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Audi

A jelenlegi, négy éve bemutatott, hagyományos motorokkal hajtott Audi A6-ossal pár évig párhuzamosan készül majd az elektromos hajtású A6 Avant E-tron, amelyet 2024-től lehet majd megvásárolni. Ez lesz a prémium szegmens első villanykombija, természetesen a négyajtós A6 e-tronra épül, amely egy évvel korábban érkezik a piacra, olyan konkurensek közé, mint a Tesla Model S, vagy a Mercedes EQE.

Kipufogó nincs, de hatalmas diffúzorok vannak hátulForrás: Audi

Mindkét elektromos A6-os az Audi és a Porsche által közösen fejlesztett Premium Platform Electric (PPE) platformra épül, amely többek között az új, 2023-ban érkező elektromos Porsche Macan alapját is adja. Később az elektromos A4 e-tron és A8 e-tron is ezt kapja majd meg.

A szedán A6 e-tron tanulmányt tavaly mutatta be az AudiForrás: Audi

Egyelőre annyit árult el az Audi a műszaki adatokról, hogy az új Avantból lesz egymotoros, hátsókerék-meghajtású és kétmotoros Quattro verzió is, utóbbi 470 lóerős és 800 Nm nyomatékú. Ezzel már bőven 4 másodperc alatt gyorsul a 4,96 méteres kombi 0-100 km/h-ra, de a leggyengébb verziónak is elég lesz 7 másodperc a mutatványra.

Az Audinál nagy hagyományai vannak a kombigyártásnak, és erről az elektromos korszakban sem akarnak lemondani a SUV-ok előretörése ellenére semForrás: Audi

A csúcsverzió 100 kWh-s lítium-ion akkumulárora 700 km-es WLTP hatótávot biztosít, az akkumulátort a 800 V-os elektromos hálózat miatt igen gyorsan, akár 270 kW teljesítménnyel is lehet tölteni a megfelelő DC oszlopról. Ezzel a tempóval 10 perc alatt lehet 300 km-nyi hatótávhoz jutni, ami már összemérhető egy hagyományos tankolás időszükségletével.