A Maserati kisebb szabadidő-autóját, az új Grecalét akár 530 lóerős, F1-es technológiájú motorral is meg lehet rendelni, de lesz belőle tisztán elektromos is.

A formanyelve hűen követi az MC20-assal kezdett új Maserati-irányzatot. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Maserati

A Porsche Macan, a BMW X3 és a Mercedes GLC olasz vetélytársa változatos motorválasztékkal érhető el: hathengeres belső égésű motorral, négyhengeres lágy hibrid hajtással, valamint – egy éven belül – elektromos hajtással (Folgore verzió) is, ami viszont nem lesz, az a dízelmotor. Pedig a Grecale műszakilag az Alfa Romeo Stelvio közeli rokona (osztoznak a Giorgio platformon), azt pedig lehet dízellel kapni.

3,8 másodperc alatt van százon, és 285 km/h a végsebessége a TrofeónakForrás: Maserati

Gyártója szerint az új SUV a kategóriája legtágasabb utas- és csomagterével rendelkezik, utóbbi 570 literes a Trofeo, és 535 literes a többi verzió esetében (a csökkenés oka, hogy a lágy hibrid rendszer akkumulátora itt kapott helyet). Maga a karosszéria 4.846 mm hosszú, tengelytávja 2.901 mm, ami 157, illetve 103 mm-es csökkenés a nagytestvér Levantéhoz képest.

A Grecale bumeráng alakú hátsó lámpáit a Giugiaro által tervezett 3200 GT ihletteForrás: Maserati

Megmaradt a műszerfal közepén a hagyományos Maserati óralap, de ezúttal már digitális kivitelezésben, ami azért kellett, hogy a hangvezérelt digitális asszisztens is ezt a kijelzőt használhassa. De ezen kívül is van még három kijelző, amelyekről a Maserati Intelligent Assistant infotainment rendszer vezérelhető, a legnagyobb 12,3 colos. A Sonus Faber hifi alapfelszereltségként 14 hangszórón, High Premium felszereltségnél 21 hangszórón szólal meg.

Milyen motorjai vannak?

Az új szabadidő-autót a Maserati modenai fejlesztőközpontjában tervezték és a cassinói üzemében gyártjákForrás: Maserati

A GT nevű alapverziót egy 300 lóerős, négyhengeres lágy hibrid rendszerrel kiegészített turbómotor hajtja; a Modena esetében ugyanez a hajtás 330 lóerős,; a Trofeo csúcsváltozat pedig a 3,0 literes, 530 lóerős V6-os, ikerturbós benzinmotorral lesz elérhető, amely az MC20 szupersportkocsit mozgató Nettuno motoron alapul. Ennek a hathengeresnek a különlegessége az előkamrás gyújtás, ami egy Forma-1-ből származó technológia, és a hatékonyságot valamint a teljesítményt is növeli. Némileg átalakították a Nettunót a Gracale számára, a száraz karteres kenés helyett nedves karterest kapott (mivel az MC20-assal ellentétben várhatóan nem fogják versenypályán használni), és alkalmassá tették a hengerlekapcsolásra is. Részterhelésnél az egyik komplett hengersor leáll, így három hengerrel, alacsonyabb fogyasztással lehet haladni, ha nincs szükség sok motorerőre. 

Műszakilag az Alfa Romeo Stelvio rokona, de fejlettebb műszaki megoldásokat tartalmazForrás: Maserati

A konkurenseihez (X3 M Competiton, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Mercedes-AMG GLC 63 S+) hasonlóan a Grecale Trofeo is 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége (285 km/h) viszont nagyobb, mert az olaszok nem használnak elektronikus leszabályozást.

Fizikai gombok nincsenek a középkonzolon, csak érintőképernyőkForrás: Maserati

A motorpalettát egy éven belül a 400V-os technológiával ellátott, tisztán elektromos változat teszi majd teljessé, amelyben egy 105 kWh-s akkumulátor teljesít szolgálatot. Ezen kívül csak annyit árultak el róla, hogy 800 Nm lesz a nyomatéka, és 4,5 másodperc alatt gyorsul majd százra.

A belső térben bőven használtak olyan prémium anyagokat, mint az alumínium, a magnézium, a fa, a szénszál, vagy a bőrForrás: Maserati

A GT kivételével minden verzió kap önzáró differenciálművet a hátsó tengelyre, az összkerékhajtás, a nyolcfokozatú ZF automatikus váltó és az adaptív futómű viszont a GT-ben is széria. A Trofeo és a Modena esetében felárért légrugózás is kapható, ami nem csak a komfortot, de - a 65 mm-es hasmagasság-emeléssel - a terepjáró-képességeit is javítja.