40 lóerővel erősebb és 100 kilóval könnyebb az M4 Competitionnél, nem csoda, hogy jóval gyorsabb és kezesebb.

A CSL megjelölés a „Competition", „Sport" és „Lightweight" szavakra utal, kihangsúlyozva a súlycsökkentési törekvéseket. A BMW 1725-ről (a még mindig jelentős) 1625 kilogrammra csökkentette az M4 CSL tömegét, amihez megnövelt, 550 lóerős maximális teljesítmény társul. Így egy lóerőnek csak 2,95 kilót kell mozgatnia, míg a Competitionnél ez az adat 3,38.

A háromliteres, sorhatos motoron a két darab turbófeltöltő maximális töltési nyomását ehhez 1,7 barról 2,1 barra emelték, a motorvezérlő elektronikában pedig típus-specifikus módosításokat hajtottak végre. A 650 Nm-es forgatónyomaték 2750 és 5950 főtengely-fordulat között áll rendelkezésre. Álló helyzetből a CSL 3,7 szekundum alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, ami 0,2 másodperces javulás az M3 Competitionhoz képest.


Természetesen a futóművet is továbbfejlesztették a mérnökök, a módosításoknál a mérnökök a lecsökkentett tömeget és megnövelt karosszéria-merevségét is figyelembe vették, a hasmagasságot pedig 8 mm-rel csökkentették.

A kipörgésgátló érzékenységét 10 fokozatban lehet állítani: száraz útfelületen az 1-5 közötti érzékenység már enyhébb megcsúsztatásokhoz segíti a vezetőt, a 6-10 közötti érzékenységet csak ideális útviszonyok és gumiabroncs-hőmérséklet mellett ajánlják. Mindegyik felnin nagyteljesítményű gumik feszülnek, elöl 275/35 ZR19, hátul pedig 285/30 ZR20 méretben.

A világpremierje előtti teszteken az M4 CSL megfutotta a Nürburgring Nordschleifén a BMW sorozatgyártású modelljei által mért eddigi leggyorsabb köridőt: a hivatalos, hitelesített ideje a teljes, 20,832 kilométer hosszú versenypályán 7 perc 20,207 másodperc volt.