A Toyota Corolla modellfrissítése elsősorban a hibrid hajtásláncokat, a digitális tartalmakat és a biztonságot érintette.

A frissített Corolla modellcsalád 2023 első negyedévétől lesz kapható EurópábanForrás: Toyota

Klasszikus, teljes körű ráncfelvarráson esik át 2023 elejére a világ legnagyobb számban eladott személyautója, a Toyota Corolla 2018-ban megjelent 12. generációja. A műszaki fejlesztés mellett a modellcsalád megjelenését is frissítették, bár ezt alig lehet észrevenni. Módosították a hűtőmaszk rácsozatát, a ködfényszórók keretét, valamint a könnyűfém keréktárcsákat.

Az GR Sport optikai sportcsomag átdolgozott 18 colos, mart felületű keréktárcsákat, valamint módosított hátsó lökhárítókat kapottForrás: Toyota

A jobban felszerelt kivitelek már full LED fényszórókat kapnak, a legfelső felszereltségi szinten pedig már adaptív fényszóró jár. Korábban sok kritika érte az utastér minőségérzetét, ezért a tervezők a tapintási élmény fokozására törekedve háromdimenziós mintákkal javítottak a kárpitok és felületek tapintásán. A GR Sport kivitel beltérében friss rajzolatú üléskárpitozás várja az utasokat, a fejtámaszokat és a motorindító gombot mostantól a GR logó díszíti.

Nehéz lesz észrevenni, hogy ez már a frissített változatForrás: Toyota

Bevezették a mobil adatkapcsolaton keresztül megvalósuló vezeték nélküli (OTA) szoftverfrissítés lehetőségét a Toyota Smart Connect rendszerhez, amely a felhő alapú, valós idejű navigációs és útvonal-információs szolgáltatásokat is támogatja.

A műszeregység az alapfelszereltségű modellek kivételével új, 12,3 colos digitális kijelzőt kapott, amelyen négyféle stílusban jeleníthetők meg az információkForrás: Toyota

A természetes beszédstílust is megértő hangvezérléssel nem csak a multimédiás és egyéb kényelmi rendszerek vezérelhetők szóbeli parancsokkal, hanem például az ablakemelők is. Emellett a MyT okostelefonos alkalmazás is rendelkezésre áll, amelyen keresztül a távolból is működtethetők az ajtózárak, a vészvillogók vagy a klímaberendezés, és amely képes megmutatni a felhasználónak, hogy hol parkol járműve.

A multimédiás kijelző a korábbi 8 helyett immár 10,5 colos képátlóval, nagyfelbontású grafikával és csillogásmentes bevonattal kínál magasabb szintű felhasználói élménytForrás: Toyota

Erősebb és takarékosabb hibridek

Jóval fontosabb, hogy a Toyota immár az ötödik generációs hibrid technológiával szereli a Corollát modellcsaládját. A módosítások a rendszer összes elemét érintik, a belső égésű és az elektromos motort éppúgy, mint a vezérlő elektronikát és a lítium-ion akkumulátort. Az utóbbi jelentősen megnövelt fajlagos teljesítménnyel bír, így annak ellenére erősebb, hogy mérete és tömege egyaránt csökkent, utóbbi akár 18 kilogrammal.

Módosították a Corolla-család színválasztékát is: az ötajtós és a kombi egy pirosas felhangokkal megbolondított borókakék (Juniper Blue) árnyalattal gazdagodott, a szedán esetében pedig a kékeszöld Midnight Teal tónus kínál alternatívát a szintén újonnan bevezetett metálszürkénekForrás: Toyota

Az 1,8 literes hibrid egység rendszerteljesítménye a korábbi 122-ről 140 lóerőre emelkedett. Ez dinamikusabbá teszi az autót, a korábbi 10,9 helyett 9,2 másodpercig tart a gyorsulás 0-100 km/órára, változatlan fogyasztás és kibocsátás mellett. A kétliteres rendszer ugyancsak erősebb lett: a 184 helyett 196 lóerős konfigurációval álló helyzetből 7,5 másodperc alatt érhetjük el a 100 km/órát, miközben a CO2-kibocsátás 110-ről 107 g/km-re csökkent.

A csúcsváltozat már adaptív fényszórót kapForrás: Toyota

Az objektív fejlődés mellett állítólag a vezetés szubjektív élménye is javult, ugyanis a hibrid vezérlés áthangolásával a mérnökök elérték, hogy a gyorsulás pontosabban kövesse a vezető szándékát, a gázpedál működtetésének a jellegét. Ráadásul a természetesebb gyorsulási érzetet alacsonyabb motorzajszint is kíséri, bár ezeket korábban is minden hibrid generációváltásnál hangsúlyozta a Toyota, és sosem sikerült tökéletesre a végeredmény.

Ami a biztonságot illeti
A Corolla megkapta az új generációs Toyota Safety Sense csomagot egyéb aktív vezetőtámogató és parkolássegítő funkciókkal kiegészítő Toyota T-Mate rendszert. Ennek értelmében a 2023 elején forgalomba kerülő, megújult Corollákon innovatív rendszer akadályozza meg a gázpedál téves lenyomásából fakadó véletlenszerű gyorsulást, és fejlett érzékelő technológiák kerülik el az ütközést, ha kereszteződésben kanyarodunk be.
A ráfutásos ütközést elkerülő, aktív kormányzásszabályozás immár szemből érkező járművek esetén, azaz a frontális ütközések ellen is védi a Corolla utasait; emellett a Toyota képes elkerülni az oldalirányból érkező ütközéseket, továbbá automatikusan csökkenti a sebességet, ha a vezető túlságosan gyorsan készül kanyarodni. A Toyota T-Mate rendszer két fontos újdonsága a biztonságos kiszállást támogató funkció, amely figyelmeztet, ha közeledő járműre nyitnánk rá az oldalajtókat, illetve a hátsó ülésen utazókra figyelmeztető rendszer, amely megelőzi, hogy véletlenül kisállatot vagy gyermeket felejtsünk a bezárt autóban.