A francia gyártó szerint a benzines és hibrid hajtással kapható 408-as a limuzinok, a ferdehátúak, a fastback kupék és a SUV-ok legjavát ötvözi.

A 308-as technikáját izgalmasabb köntösben, jobb helykínálattal tálalja a 408-as. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Peugeot

A 408-asnak hívott emelt, ötajtós fastback kupé a hagyományos 308-as ferdehátúból és a 3008-as SUV-ból álló kompakt kínálatát egészíti ki a Peugeot-nak. Annyira radikális a formája, hogy hét évig csiszolták a formatervezők, mert állítólag az igazgatótanács nehezen adott zöld jelzést rá. Pierre-Paul Mattei tervezési projektmenedzser azt nyilatkozta a statikus sajtóbemutatón, hogy a legnehezebb feladat az volt, hogy dinamikussá tegyék a formát anélkül, hogy titkolnák a tágasságát.

A BMW X4 koncepcióját másolta le a PeugeotForrás: Peugeot

Például a szintén fastback karosszériás 508-asnál a B-oszlopnál kezd esésbe a tetővonal, de itt csak a hátsó ajtó hátuljánál, amivel elérték, hogy nagyobb lehetett a hátsó ajtónyílás, és emiatt könnyebb beszállni a második sorba. Bár a hálószerű hűtőrács a jelenlegi Peugeot-kínálatra emlékeztet, de modernebb formát kapott a függőleges, karosszéria színére festett szaggatott vonalaktól.

A 4,7 méteres hossza csak 6 centivel marad el a középkategóriásnak mondott 508-asétól, a tengelytávban 1 centi sincs a különbségForrás: Peugeot

A 408-as ugyanazon az EMP2 moduláris platformon alapszik, mint az egy éve érkezett 308-as, de a 4690 mm hosszú és 1480 mm magas karosszériája 440 mm-rel hosszabb és majdnem 40 mm-rel magasabb, mint a testvérmodellé. A tengelytáv 2787 mm, vagyis 112 mm-rel nagyobb a 308-asénál, ami garancia a jóval nagyobb hátsó lábtérre (mondjuk volt honnan javulni). Tágas, 536 literes a csomagtartó is, 124 literrel nagyobb, mint a 308-asé. A belső teret egy az egyben átvették a kisebb modellből, ami nem baj, hiszen a 308-asé az egyik legjobb minőségű és legmodernebb kabin a mai nem prémium mezőnyben.

Látványos és jó minőségű, de láttuk már ezt a műszerfalat a 308-asbanForrás: Peugeot

Csak három hajtásláncot kínálnak majd a 2023 januári piaci bevezetéskor: két konnektorról tölthető hibridet (1,6 literes turbómotor és villanymotor párosa, 180 vagy 225 lóerővel), valamint a 130 lóerős, 1,2 literes turbófeltöltős benzinest. Mindegyikhez alapáron jár a nyolcfokozatú automata sebességváltó. A kis háromhengerest 2023 végéig egy lágy hibrid egységgel egészítik ki, majd a teljesen elektromos e-408-as is érkezni fog, várhatóan a Stellantis többi villanyautójából ismert hajtással, 136 lóerővel és 50 kWh-s akkumulátorral.

Tágas lesz a hátsó lábtér, egyedül a fejtér kérdéses, de elvileg azzal sem lesz gond, mert hátrébb kezd el esni a csomagtérfedélForrás: Peugeot

Abban reménykedik a Peugeot, hogy a 408-as modern formájával és megfizethető árával új vásárlókat csábít majd a márkához. Állítólag olcsóbb lesz a 3008-asnál, annak ellenére, hogy hosszban közelebb van az 508-ashoz, és a formája is jóval divatosabb.