A Ferrari új versenyautója sokkal gyengébb, mint az utcai változat

Ferrari 296 GT3
Vágólapra másolva!
A 296 GT3 a roppant sikeres 488 GT3-ast váltja majd le 2023-tól a világ versenypályáin.
Vágólapra másolva!
Forrás: Ferrari

Az új versenyautó az utcai 296 GTB modellen alapul, így a hathengeres turbómotort is megtartotta, viszont tömegcsökkentési okokból - és a szabályok miatt -

a konnektoros hibrid rendszert eltávolították belőle.

A teljesítménye ezért 830-ról 600 lóerőre csökkent, igaz, az 1470 kilós tömegéből is leadott 220 kg-ot. A nyomaték 740-ről 710 Nm-re csökkent.

Forrás: Ferrari

Nem csak a hibrid rendszertől szabadították meg a háromliteres V6-ost, de mélyebbre és előbbre is helyezték a karosszériában, ami nem csak a kocsi tömegközéppontját helyezte mélyebbre, de a súlyelosztást és a karosszéria merevségét is javította. Az erőt egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltó továbbítja a hátsó kerekekre.

Forrás: Ferrari

Az új szárnyaknak, szoknyaidomoknak és a diffúzornak köszönhetően a versenyautó

20 százalékkal több leszorítóerőt termel, mint a szériamodell.

Bár az autót a Ferrari maranellói központjában tervezték, a továbbfejlesztéséért, a gyártásáért és a versenyeztetéséért a francia Oreca csapat lesz a felelős.

Forrás: Ferrari

A 2023-tól bevetésre kerülő 296 GT3 a 488 GT3-at váltja le, a Ferrari valaha volt legsikeresebb versenyautóját, ami 770 versenyből 429 győzelemet szerzett a világ különböző GT3-as bajnokságaiban. Az újdonságnak többek között az Audi R8 LMS GT3 Evo II-vel, a BMW M4 GT3-mal és a Lamborghini Huracán GT3 Evo-val kell majd megküzdenie.