Az idei fesztiválszezon jelentősen megnövelte a helyfoglalások számát a telekocsiként használt járművekben, de a forgalom még nem állt vissza a koronavírus előtti szintre.

Forrás: Jupiterimages, Oszkár

Az Oszkar.com tájékoztatása szerint a több helyen tartósan intézményesült távmunka kevesebb utazást tesz szükségessé, másrészt az elmúlt két évben viszonylag kevés új belépő volt a rendszerben, így az utazókkal újra meg kell ismertetni a telekocsizás előnyeit. Az idén újra beindult fesztiválok ebben nagy segítséget jelentenek, a fesztiválozók nyitottabbak a telekocsizásra, és az útiköltség-megtakarítás is jól jön számukra - közölték az MTI-vel.

Az Oszkar.com árbevétele a koronavírus előtt, 2018-ban 1,3 millió, 2019-ben 1,5 millió utazás történt, ami 32-33 ezer autóst és 220-240 ezer utast érintett. Azonban a koronavírus-járvány miatt 2020-ban az előző évi kevesebb mint felére, 2021-ben pedig további 12 százalékkal esett vissza a forgalom. 2020-ban még 20 ezer autós hirdetett és 175 ezer utas vette igénybe a szolgáltatást, 2021-ben már csak alig több mint 15 ezer autós és kevesebb mint 150 ezer utas telekocsizott a magyar céggel.

Az elmúlt évek statisztikáiból kiderül, hogy leggyakrabban a főváros és Miskolc, Szeged, Pécs, Nyíregyháza, valamint Debrecen között használják az Oszkárt. A legtöbben 100-300 kilométer közötti távolságra utaznak. Túlnyomó részben, 88 százalékban az országhatárokon belül, de Németországból, Ausztriából, az Egyesült Királyságból és Hollandiából is érkeznek foglalások, illetve autós hirdetés-feladások.

Az oszkáros közösségben az autósok inkább férfiak, az utasok pedig inkább nők, a legjellemzőbb korosztály a 25-34 év közöttieké. Az Oszkar.com saját számításai szerint 2007 óta az utasaik több mint 28 milliárd forintot spóroltak meg, és 4 milliárd kilogramm szén-dioxid kibocsátásától óvták meg a környezetet ahhoz képest, hogy ha egyedül utaztak volna külön autókkal.