Még mindig jó vezetni, és gigantikus a képernyője - Ford Focus facelift menetpróba

Ford Focus
Vágólapra másolva!
Három év múlva megszűnik a Ford kedvelt kompakt modellje, amely még azért átesett egy utolsó modellfrissítésen. Az új változatot a módosított orr-részről és a minden korábbinál nagyobb érintőképernyőről lehet felismerni.
Vágólapra másolva!
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus

2018-ban mutatkozott be a Ford Focus negyedik generációja, amely a típus hagyományos értékeire alapozott: jó vezetési élmény, sokféle karosszériaváltozat, korszerű hajtásláncok, elérhető ár. Szerencsére az 5 centivel hosszabb tengelytávnak és a kompaktabb műszerfalnak köszönhetően már a harmadik generáció legnagyobb hiányossága, a szűkös hátsó lábtér sem volt jellemző rá. Ráadásul a tömegéből is egy átlagos férfiét, közel 90 kilót sikerült lefaragnia a Ford mérnökeinek úgy, hogy közben a karosszéria merevségét 20 százalékkal fokozták.

Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus

Három-négy év alatt azonban annyit változott az autóipar, hogy ez a plug-in hibrid és elektromos hajtáslánc nélküli, ósdi menügrafikás kompakt modell, amelyhez mátrix-LED fényszóró, digitális műszerfal és „over the air" frissítések sem voltak elérhetők,

mára menthetetlenül elavulttá vált

a frissebb, digitalizáltabb és elektrifikáltabb konkurensekhez képest.

Előtte-utána Forrás: Ford

2021 végén érkezett a modellfrissítés, amely során a Ford igyekezett felzárkóztatni a kompakt modelljét a ma elvárt technikai színvonalhoz, de komolyabb villamosításra nem kerülhetett sor, mivel a Focus padlólemeze a gyári kommunikáció szerint nem alkalmas nagyobb méretű akkumulátorok fogadására (ennek azért ellentmond, hogy az azonos platformra épülő Kuga régóta kapható 2,5 literes öntöltő és plug-in hibrid hajtással is). Jellemző az autógyártás pillanatnyi helyzetére, hogy a Ford magyarországi importőre

csak most, egy évvel a ráncfelvarrás hivatalos bejelentése után tudja elkezdeni a frissített Focus hazai forgalmazását,

mivel a chiphiány és az egyéb problémák hátráltatták a saarlouisi (Németország) gyártást.

Hogy néz ki?

Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus

Elég könnyű megújított Focust a régitől, mivel vadonatúj, alapáron LED technológiás fényszórókat kapott, amihez új motorháztető és a korábbinál nagyobb, függőlegesen álló hűtőrács is tartozik. Az ovális Ford-embléma fentről a maszk közepére költözött, és áttervezték a lökhárítókat is, emellett jött még ötféle új keréktárcsa (köztük olyan is, ami könnyűfémnek tűnik, de valójában acél lemezfelni trükkös dísztárcsával) és néhány új külső szín is.

Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus

Hátulról kevesebb a változás, sötét maszkolást kaptak a változatlan alapformájú hátsó lámpatestek, a magasabb felszereltségű változatok LED hátsó világítását pedig sötétebb középső rész és új fénymintázat teszi látványosabbá, mégpedig igen sikeresen.

Jelentős különbség fedezhető fel a felszereltség függvényében a Focusok megjelenésében:

a normál modell a Titanium, a sportos az ültetett futóműves ST-Line, a terepes jellegű pedig a műanyag védőelemekkel körbebástyázott, három centivel megemelt futóművű Active.

Versenypályára is alkalmas a frissített ST

A 280 lóerős, 420 Nm nyomatékú sportverzió megtartotta a 2,3 literes turbómotort, amelyet hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú hagyományos automata váltóval lehet párosítani, az elektronikusan vezérelt sperrdiffi továbbra is (eLSD) széria. A 2023-as modellévű Focus ST nagy újdonsága a frissített külsőn kívül a Nürburgring Nordschleife versenypályán tesztelt, opciós Track Pack csomag, amely kizárólag az ötajtós, kézi váltóval szerelt modellekhez rendelhető 1,35 millió forintért. Ennek része a manuálisan állítható csillapítású, feszes KW sportfutómű, amihez a csökkentett tömegű, 19 colos könnyűfém keréktárcsák járnak. 330 helyett 363 mm-es első féktárcsáival és négydugattyús Brembo féknyergeivel a Track Pack komolyabb lassulást is garantál, a speciálisan a modellhez fejlesztett Pirelli P Zero Corsa semi-slick abroncsok pedig hatásosan javítják a tapadást száraz időben.

Belül mi változott?

Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus

Ahogy az mostanában lenni szokott, a ráncfelvarrásnál a gyártó inkább a digitális, és nem a mechanikus frissítésre koncentrált. Ennek kézzel fogható bizonyítéka a minden új Focusba bekerülő

óriási, 13,2 colos érintőképernyő,

amelyen már a Ford legújabb infotainment rendszere, a Mustang Mach-E-ben debütált Sync 4 fut. Nem csak grafikailag és felbontásilag óriási az előrelépés a korábbi, 8 colos képernyőhöz képest, hanem a háttérben dolgozó hardver is érezhetően erősebb lett, a rendszer gyorsabban reagál a parancsokra. Már az Apple CarPlay és az Android Auto is képes vezeték nélkül működni, és végre vezeték nélküli (OTA) szoftverfrissítésre is van lehetőség, ami a navigáció térképét is érinti (a teljes térkép évente, a gyakran bejárt területek negyedévente frissülnek).

Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus

Viszont az ergonómia rovására ment, hogy a Sync 4 érkezésével eltűnt a fizikai klímapanel a középkonzol alsó részéről, a helyén már csak az indítógomb, a start-stop kapcsolója, az üzemmódválasztó és a hangerőállító árválkodik, utóbbit csak nyújtózkodva éri el a vezető (persze neki ott vannak a kormány gombjai is). Hiába nagy a képernyő, az apró ikonokkal több ideig tart a megfelelő légbefúvás-irányt és hőmérsékletet beállítani, mint korábban, és az is negatívum, hogy a belsőlevegő-keringetés kapcsolója egy almenübe került, így nem lehet gyorsan, közvetlenül a kezdőképernyőről aktiválni.

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson tovább!