Megkapták az utolsó frissítést az Alfa Romeo öregedő csúcsmodelljei

Alfa Giulia
Vágólapra másolva!
Adaptív LED fényszórókkal és digitális műszerfallal gazdagodott a Giulia és a Stelvio.
Vágólapra másolva!
Alfa Romeo Giulia Forrás: Alfa Romeo

A ráncfelvarrott, 2023-as verziókat a három modulból álló adaptív mátrix LED fényszórókról és az átterezett, pajzs alakú hűtőrácsról (Trilobo) lehet majd felismerni. Hátul kisebbek a változások, a Giulia lámpái átlátszó búrát kaptak, míg az új Stelvio esetében fényes fekete kidolgozású füstüveg mögött világítanak a LED-ek. A külső változások azt a célt szolgálják, hogy a hétéves Giuliának és a hatéves Stelviónak szorosabb legyen a vizuális kapcsolata az idén bevezetett Tonale kompakt SUV-val.

Alfa Romeo Stelvio Forrás: Alfa Romeo

Belül is történtek kisebb változások: 12,3 colos, teljesen digitális műszeregység jelent meg klasszikus csöves kialakítással, háromféle választható hangulattal, ebből

a Heritage a 60-as évek műszerfal-dizájnját eleveníti fel

olyan jellegzetes formai elemekkel, mint a fejük tetejére állított számjegyek a sebességmérő skála végén. Szintén fontos újdonság, hogy a fedélzeti infotainment biztonsági és kényelmi funkciói már vezeték nélkül (OTA) frissíthetők.

21 colos felni még sosem volt a Giulián Forrás: Alfa Romeo

A Tonaléból érkezett az NFT (nem helyettesíthető token) technológia, amely a blokklánc-kártya koncepcióját alkalmazza. Ez utóbbi egy olyan titkosított digitális, nem módosítható jegyzék, amelyben minden egyes járműre vonatkozóan tárolják a fő információkat. Az NFT előállít egy tanúsítványt, amelyben a jármű élettartamára vonatkozó adatokat, például a szerviztörténetet rögzítik. A tanúsítvány később alkalmas a megfelelő karbantartás szavatolására, és ezáltal az értéktartás erősítésére.

A két modell műszerfala és szinte mindene azonos Forrás: Alfa Romeo

Mindkét típushoz rendelhető lett 160 lóerős alap dízelmotor hátsókerék-hajtással, emellett továbbra is rendelkezésre áll a 280 lóerős benzin- és a 210 lóerős dízelmotor összkerékhajtással, viszont

a 200 lóerős, hátsókerekes benzinest törölték a Giulia kínálatából.

Retró grafika is választható Forrás: Alfa Romeo

A Giuliához és Stelvióhoz egyaránt rendelhető lesz az új Competizione csomag, melynek jellegzetessége a „Holdfény" matt szürke fényezés, a 21 colos „telefontárcsa" felni, a piros féknyereg, a prémium hifi, a bőrözött műszerfal, a sötétített üegezés és az adaptív lengéscsillapítás.