2024-ben mutatja be első elektromos autóját a Lancia, amely most még csak egy lebegő szoborral jelzi, hogy hamarosan érdemes lesz vele számolni.

Leginkább egy űrhajóra hasonlít az új tanulmány, amelynek még kereke sincs. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Lancia

A francia PSA és az olasz-amerikai FCA konszernek egyesülése, vagyis a Stellantis-konszern 2021-es megalakulása óta számtalan pletykát lehetett már hallani a Lancia feltámasztásáról. A szebb napokat látott, 116 éves olasz autógyártó jelenleg csak a 11 éves Ypsilon kisautót gyártja, és azt is már kizárólag az olasz piac számára, ahol egyébként a mai napig népszerű.

Hasonló orrot kell képzelni az érkező újdonságokraForrás: Lancia

De az olasz luxusmárka most végre életjelet adott magáról, ugyanis Torinóban megrendezték a Lancia Design Day nevű eseményt, amelyen hivatalosan bejelentették, hogy három új, kizárólag elektromos hajtású autót dobnak piacra 2028-ig, az európai prémium szegmensre összpontosítva.

A farkiképzés egy fokkal közelebb áll egy valódi autóéhozForrás: Lancia

Sajnos ezen a rendezvényen működő autót még nem mutattak, csak egy izgalmas, kerekek nélküli koncepciót, a Pu + Ra Zero nevű lebegő műalkotást, amely a márka új formanyelvéből ad ízelítőt. Luca Napolitano, a Lancia vezérigazgatója azt mondta a Lancia Design Day-en, hogy a Pu+Ra Zero koncepció „új korszakot" jelent a márka számára, és megmutatja, hogy milyen lesz a cég arculata „a következő 100 évben".

Luca Napolitano, a Lancia vezére egy Flavia kupé mellettForrás: Lancia

A dizájntanulmányon a Lancia klasszikus, T-alakú hűtőrácsát modern formában, három LED-csíkkal értelmezték újra. Hátul a kör alakú, üreges hátsó lámpák – amelyek az 1973-as Stratosra és az 1983-as 037-re utalnak – új Lancia feliratot fognak közre, amelynek A-betűje egy fordított V.

Rendben, de mikor jönnek a valódi, megvásárolható Lanciák?

Ezt a formanyelvet először az új Ypsilonon alkalmazzák majd, amely 2024-ben kerül piacra. Az újdonság valószínűleg a Stellantis kisautó-platformjára épül, amit jelenleg Peugeot 208 és az Opel Corsa is használ. Ez lesz az utolsó modellje a Lanciának, amit belső égésű motorral is meg lehet majd venni, de csak 2028-ig, utána már csak elektromos autókból áll majd a választék.

A 2011 óta piacon lévő Ypsilon ma már nagyon elavult, igaz, az azonos alapokra épülő Fiat 500 még nála is idősebbForrás: Lancia

A Pu + Ra Zero dizájntanulmány megoldásai visszaköszönnek majd a 2024-ben érkező új Ypsilonon, a 2026-ban érkező középkategóriás zászlóshajón és a 2028-ra tervezett kompakt Deltán is. Állítólag mindhárom autó formája közel van már a véglegeshez, egymással párhuzamosan tervezték őket, hogy minél több közös vonásuk legyen. Ezzel a három modellel a cég szerint lefedik majd az európai újautó-piac 50 százalékát.

A logó sem maradt a régi

Forrás: Lancia

A Lancia bemutatta pajzs alakú logójának új változatát is, amely zászlót, kört (a kormánykereket szimbolizálva) és lándzsát tartalmaz, mivel a márkanév olaszul ez utóbbit jelenti. Szándékosan nem követték a közösségi médiára és digitális használatra optimalizált, kétdimenziós logók irányába mutató trendet. „Nem egy új, lapos logót hoztunk létre, hogy az csak a digitális világban tűnjön ki, hanem egy progresszív, klasszikus ékszert, amely a következő autóinkban is ragyogni fog" – mondta Teresa Mendicino, a Lancia globális formatervezési igazgatója. Az új logó a jövőbeni modellek elején és hátulján sem, csak oldalt fog megjelenni.