A Cupra új, második villanyautója bizonyítja, hogy a sportos spanyol márka egyre jobban kezd elszakadni anyacégétől, a Seattól. Stílszerűen
a Formula-E bajnokság berlini fordulóján leplezték le
a Tavascan terepkupét, amely a Volkswagen ID.5 és a Skoda Enyaq iV kupé testvérmodelljének tekinthető. A prémiumautók közé sorolt Tavascan fő ellenfele azonban az amerikai Tesla Model Y lesz, amelyből több mint 71 ezer fogyott 2023 első negyedévében Európában, és ezzel nem csak az elektromos, hanem a teljes autópiacot dominálta.
Nem sokat változott a merész dizájn a 2019-ben bemutatott Tavascan tanulmányhoz képest, de egy kicsit kevésbé radikális a szériaautó formája a gyárthatóság érdekében. Megmaradt az
agresszív, cápás orr-rész,
a nagy fekete maszk, a három darab háromszögből álló nappali fény, a kupésan lejtő tetővonal és a far teljes szélességén végigfutó hátsó lámpa. Erősen emelkedik az övvonal, a márkajelzés megvilágított, a karosszéria díszei rézszínűek.
Ezek a formanyelvi jellegzetességek a Cupra következő két autóján, a 2024 végétől Győrben készülő Terramar hibrid SUV-on és az 2025-ben érkező kis villanyautón, az UrbanRebelen is ott lesznek. De ezek közül
a Kínában készülő Tavascan lesz először kapható Európában, valamikor 2024 nyarától.
Tavaly 150 ezer autót adott el a Cupra, ami új rekord a cég életében. Pár éven belül ez a szám is megsokszorozódhat az új modellek érkezésével.
340 lóerőt és 679 Nm nyomatékot képes leadni a VZ elnevezésű csúcsmodell dupla motoros, összkerekes hajtáslánca, a spanyol villanyautó ezzel 5,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra. A nettó 77 kWh-s akkumulátor a WLTP ciklus szerint 520 km hatótávolságot biztosít. Az olcsóbb, farmotoros,
286 lóerős alapváltozat
a kisebb fogyasztása miatt ugyanilyen akkumulátorral azonban akár 550 km-t is képes megtenni egy töltéssel. Legfeljebb 135 kW-os töltési teljesítménnyel lehet tölteni a Tavascant egyenáramú töltővel, így 7 perc alatt lehet 100 km hatótávot vételezni.