Manapság az új autók jelentős drágulás sok vásárlót arra kényszerít, hogy az elérhetőbb árú „budget" márkák kínálatából válasszon magának autót.
Jelenleg a Dacia, a Fiat, a Suzuki, és az MG mellett talán még a Ssangyong sorolható ebbe a körbe.
A koreai gyártó legolcsóbb modellje a 7,5 millió forinttól kapható Vitara-konkurens, a 163 lóerős turbómotorral szerelt Tivoli, a legdrágább pedig e cikk alanya, a kétszer annyiba kerülő, hét üléssel is kérhető óriásterepjáró, a Rexton.
A típus első generációját 2001-től 2017-ig gyártásban tartották több modellfrissítéssel, ami nagyon hosszú modellciklusnak számít. 2017-ben érkezett a második generáció és
2021-ben kapott egy jelentős modellfrissítést,
a tesztautó már ebből a szériából való. Ráadásul a KG Mobility nemrég egy második modellfrissítést – amelynek legfontosabb eleme a teljesen áttervezett, nagyobb képernyőket tartalmazó műszerfal – is bejelentett a korosodó típushoz, így várhatóan még 2-3 évig biztosan gyártásban marad ez a generáció.
Nevet változtat a Ssangyong
Dél-Korea negyedik legnagyobb autógyártója, a SUV-okra szakosodott Ssangyong rengeteg adósságot halmozott fel az előző tulajdonos, a Mahindra irányítása alatt. 2022 őszén vált hivatalossá, hogy a hatalmas koreai konszern, a KG Group veszi meg az indiaiaktól a csődvédelem alatt álló autógyártót, 700 millió dollárt fizettek a részvények 61 százalékáért, és vállalták a felhalmozott adósságok felvásárlását és kifizetését is. Idén tavasszal, a Szöuli Autószalon előtt az autógyártó nevét KG Mobility-re változtatták meg, ami azért tűnik helyes döntésnek, mert a régi név nem mindenkiben keltett jó emlékeket az olyan emészthetetlen formájú autók miatt, mint az első Korando, Rodius és az Actyon, másrészt sokan azt sem tudták, hogyan kell helyesen kiejteni, és rengetegen hitték azt a csengése miatt, hogy kínai gyártóról van szó.