Fogatlan lett a vadmacska, vagy maradt erő a harapásában? – Ford Puma ST Powershift teszt

Ford Puma ST
Vágólapra másolva!
Már automata váltóval is elérhető a Ford Puma sportváltozata, az ST, ráadásul nem is kerül többe, mint a manuális változat. Igazi ajándéknak tűnik a lágy hibrid rendszerrel is kiegészített kisméretű SUV, de az apróbetűs rész a motorháztető alatt keresendő.
Vágólapra másolva!
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST

Pumának hívtak már Fordot, a kétezres évek elején. Sajnos a kétajtós, New Edge formanyelvet képviselő kis kupéból mára csak mutatóba maradt, mert a rozsda kikezdte a legtöbb példányát. Kár értük, mert zseniális váltójuk és futóművük igazi élményautóvá tette őket a tömegautós alapok ellenére, főleg az 1,7-es motorral szerelt, 125 és 150 lóerős csúcsváltozatok voltak emlékezetesek.

A mai Puma teljesen más igényekre próbál választ adni:

azoknak szól, akik praktikus, ötajtós városi kisautót akarnak, csak szeretnének egy kicsit magasabban ülni egy divatos SUV kasztniban. A néven kívül csak két közös pont van a régi Pumával: mindkettő Fiesta-alapokra épült, és mindkettőből készült potens raliváltozat is, igaz, a korábbi szívómotoros Kit Cart nem lehet egy napon említeni a mai, több mint 500 lóerős, plug-in hibrid Rally1-es űrhajtóval.

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST

2020 óta kapható a második generációs utcai Puma, sokáig a Fiestával és a szintén SUV-jellegű, de minden szempontból rosszabb EcoSporttal együtt szerepelt a kínálatban, de

idénre már csak ő maradt, klasszikus építésű kisautó már nem található a Ford kínálatában.

Most a típus aktualitását a csúcsverzió frissen érkezett, automatikus váltóval szerelt változata adja.

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST

A keskeny és magas EcoSporttal szemben a Puma széles, arányos, de legfőképpen úgy menő, hogy közben a mosolygós frontrészével barátságos, ami rajta kívül nem sok szabadidő-autónak sikerül. Az ST sportkivitelnek jól állnak az óriási, 19 colos kerekek, a fényes fekete műanyag betétek, a tetőszárny és a tekintélyes diffúzor is, de a legjobb a színe: a 400 ezer forintba kerülő, Azura kéknek nevezett metál árnyalat csak az ST-hez kérhető, és szépen kiemeli az izmos formákat.

Milyen belül?

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST

Ha kívülről bele is látom a pumát vagy legalább a hiúzt, belül már inkább szomorú, ház elé kirakott kismacska lenne a Puma a Ford által házon belül fejlesztett, AGR-tanúsítványos (gerincbarát) új sportülések nélkül.

Puhábbak lettek, mint a korábbi Recarók, de ugyanúgy irgalmatlanul, satuként tartják a felsőtestet,

nem mellesleg jól is néznek ki. Egyetlen korlátjuk a méretük: a Recaróhoz hasonlóan 80 kiló felett már véleményesek, 90-95 kg felett meg már kifejezetten kényelmetlenek, ami akár vásárlást megakadályozó ok is lehet.

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST