Megérkezett a Volvo első buszlimuzinja, de akad vele egy komoly bökkenő

Az EM90 névre keresztelt, tisztán elektromos hajtású egyterű (más értelmezésben luxus minibusz) lényegében nem más, mint egy Zeekr 009 álruhában, ami azért lehetséges, mert
a Zeekr és a Volvo is a kínai Geely konszernhez tartozik.
Várhatóan alig különböznek a külső méretei a testvéreknek, így érdemes tudni, hogy a 009-es 5209 mm hosszú, 2024 mm széles és 1867 mm magas, tengelytávja pedig 3205 mm.
A Volvo első buszlimuzinja hátsókerék-meghajtással és 272 lóerős villanymotorral kerül forgalomba,
a gyorsulása 8,3 másodperc 0-ról 100 km/órára.
Még nem tudni, hogy az EM90-et a Zeekr 009 összkerék-meghajtású, dupla motoros, 544 lóerős hajtásláncával is kínálni fogják-e. A 4,5 másodperces gyorsulású csúcsverzió jelenleg a világ egyik leggyorsabb sorozatgyártású minibuszának számít, a Volvónak kevés modellje van jelenleg, ami ennél fürgébb.
A gigantikus méretű,
116 kWh kapacitású akkumulátorral
az EM90 hatótávolsága a kínai CLTC vezetési ciklus szerint 738 km, de az eltérő mérési szabványok miatt a nálunk használt WLTP szerint ez 10-20%-kal kisebb lenne. Alapáron jár a kétirányú töltés, ami lehetővé teszi, hogy a svéd busz az akkumulátorát áramforrásként használja más elektromos autók töltésére vagy készülékek működtetésére.
Úgy tervezték meg a három üléssoros, 2+2+2 elrendezésű belsőt, hogy olyan legyen, mint egy kerekeken guruló mobil iroda. A középső sorban található fotelek nemcsak elektromosan dönthetők, fűthetők és szellőztethetők, hanem összecsukható tálcákkal is fel vannak szerelve.
A szórakozáshoz vagy üzleti videókonferenciákhoz
a tetőből egy 15,6 colos képernyő hajlik le,
amely csak az egyike a sok multifunkciós kijelzőnek és intelligens felületnek, amelyek rendelkezésre állnak.
Egy gomb megnyomásával vagy a hangasszisztenshez intézett szóbeli paranccsal könnyedén átalakítható a belső tér filmszínházzá, tárgyalóteremmé vagy hálószobává; ekkor a képernyők, az ülések, az ablakok, a légkondicionáló és a világítás beállítása mind-mind ennek megfelelően módosul.
Egyelőre csak Kínában lesz kapható a Volvo EM90, a kiszállítások várhatóan hamarosan megkezdődnek. 818 000 jüanról indul az árlista, ami
körülbelül 40 millió forintnak felel meg.
A svédek jelenleg vizsgálják, hogy a világ mely részein lenne-e kereslet a buszlimuzinra. Nemrég a Lexus okozott meglepetést azzal, hogy a hibrid luxus-minibusza, az LM forgalmazását megkezdte Európában, és nem sokkal utána a Mercedes-Benz V-osztály frissített változata is megérkezett.