Az elektromos ID. 2all tanulmány kívül akkora, mint a Polo, belül, mint a Golf, és a két év múlva érkező szériaváltozata alig több mint feleannyiba fog kerülni, mint az ID.3-as.
Nagyszabású bemutatón leplezte le a Volkswagen az új ID.2all tanulmányautót, amelynek szériaváltozata a vállalat egyik legfontosabb modellje lesz az évtizedben. A két évvel ezelőtti, mérsékelt sikert aratott, doboz formájú ID.2 Life tanulmányautóval szemben ezúttal egy hagyományos ferdehátút mutatott be a legnagyobb európai autógyártó, amely 4,05 méteres hosszával még a mai Polónál is rövidebb, de azt ígérik, hogy a belső méretei az egy kategóriával nagyobb Golfot idézik majd.
Ez a kisautó lesz az első Volkswagen, ami az MEB villanyautó-platform olcsó járművekhez tervezett Entry változatára épül, ennek köszönhető, hogy a magyar formatervű ID.3-assal ellentétben nem a hátsó, hanem az első kerekei a hajtottak. Ugyanerre a műszaki alapra épül majd a vele nagyjából egyszerre érkező Cupra Urban Rebel és a Škoda készülő elektromos kisautója is, mind a hármat Spanyolországban fogják gyártani.
Csak annyiba fog kerülni, mint hagyományos motorú Golf
A március 15-én este tartott bemutatón nagyon hangsúlyozták, hogy a tervek szerint 25 ezer eurós alapáron fogják majd forgalmazni a 2025-ben érkező szériaváltozatot, ami a mai árfolyamon nagyjából 10 millió forintot jelent. Ez alig több, mint a fele az ID.3 alapárának, amely jelenleg 19,25 millió forinttól kapható Magyarországon és 44 ezer eurótól Németországban.
Andreas Mindt, a Volkswagen nemrég kinevezett (Bentley-től visszahívott) dizájnigazgatója a márka új formanyelvét is ezzel a modellel vezeti be a köztudatba, az izgalmas részletmegoldásokat tartalmazó ID. 2all sokkal közelebb áll a hagyományos, ferdehátú kis- és kompakt kocsikhoz, mint az egyterű-jellegű ID.3-as.
Kívül kicsi, belül tágas
A 4050 mm hosszú tanulmányautó egyébként 24 mm-rel rövidebb, mint egy mai Polo, viszont a tengelytávja 45 mm-rel hosszabb, ami hihetővé teszi a Volkswagen ígéretét, hogy belül nagyjából akkora teret kínál majd, mint a Golf. Sőt, a 490 literes csomagtartó 110 literrel még felül is múlja a kompakt modellét, és ez a különbség lehajtott ülésekkel is csak 17 literrel csökken.
A belső tér tervezésénél figyelembe vették az elmúlt évek Volkswageneit érő hangos kritikákat, ezért például visszatért a tekerős hangerőállító, a külön klímapanel és a sok megvilágított fizikai gomb a középkonzolon, és állítólag az anyagminőség is jobb lesz az átlagosnál. Hatalmas a 12,9 colos érintőképernyő, a vezető előtti műszerfal-kijelző 10,9 colos, és nem maradt ki a szélvédőre vetítő, kiterjesztett valósággal működő Head-up kijelző sem.
GTI-szintű a gyorsulás
Egyelőre csak egyféle hajtásláncot jelentettek be, a 226 lóerős villanymotorral kifejezetten dinamikus lesz a kisautó, 0-100 km/h-ra kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul, ami nagyjából a mai Polo GTI szintje. A végsebesség valószínűleg sokkal több is lehetne, mint a megadott 160 km/h, de a villanyautóknál nem ritka, hogy korlátozással védik az akkumulátort a nagy terheléstől.
Nem az akkumulátor méretén próbál spórolni a Volkswagen, a WLTP hatótávot 450 km-re ígérik, ami 24-gyel több, mint amennyit az 58 kWh-s akkumulátorral szerelt ID.3 Pro tud. Azt is elárulták, hogy a maximálisan 125 kW teljesítményű egyenáramú villámtöltéssel 10-80 százalékosra 20 perc alatt fel lehet majd tölteni az akkumulátort, amiből ki lehet számítani, hogy a teljes energiatároló kapacitás az ID.3-hoz hasonlóan kb. 58 kWh lehet. A pletykák szerint lítium-vasfoszfát típusú akkumulátort kap az ID. 2all, ami lényegesen olcsóbban gyártható, mint az ID.3 lítium-ionosa.