Egyszerre három, Európának szánt SUV-ot mutatott be a Honda

Honda ZR-V
Vágólapra másolva!
A két hibrid és egy elektromos szabadidő-autó mellett a márka első elektromos robogója is megérkezett.
Vágólapra másolva!
A Honda németországi Offenbachban lévő kutatási és fejlesztési központjában jelentette be, hogy milyen lépésekre készül az európai piacon, hogy 2050-ig elérje karbonsemlegességet. A rendezvényen nem csak három új, elektrifikált hajtású szabadidő-autó (a tisztán elektromos e:Ny1, a hibrid ZR-V és CR-V) hanem az első, EM1e: névre keresztelt elektromos hajtású kétkerekű is bemutatkozott Forrás: Honda

Nézzük az újdonságokat:

CR-V

Az orr-részt hajtáslánctól függően (e:HEV, e:PHEV) más hűtőrács díszíti Forrás: Honda

A Honda világszerte legnépszerűbb típusa a középkategóriás szabadidő-autó, a hatodik nemzedék tavaly jelent meg Észak-Amerikában, és most végre az európai változata is bemutatkozott, amiből a tisztán benzines hajtást kivették. A formaterv megőrizte a már ismert CR-V-vonásokat, de számos új stíluselemmel dobták fel a tervezők, és

a ZR-V érkezése miatt a méretek is megnőhettek:

a hossz 7, a tengelytáv 4 centivel nőtt meg, előbbi már kis híján eléri a 4,7 métert. A hátsó lábtér 16 mm-rel lett nagyobb, a csomagtartó 497-ről 586 literesre nőtt.

A hátsó lámpa a Volvókat idézi, ahogy annyi Hondánál korábban Forrás: Honda

A legnagyobb változás, hogy az új CR-V elődjével ellentétben már nem csak az öntöltő (e:HEV), hanem tölthető, azaz

plug-in (e:PHEV) hibrid változatban is elérhető lesz.

Mindkettőnél a Civicből átvett kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű, Atkinson-ciklusú, benzinmotor adja az alapot, amely az idő nagy részében csak tölti az akkumulátort, a hajtást ugyanis az erősebb villanymotor végzi.

Tágasabb és jobb minőségű belteret ígérnek Forrás: Honda

A 207 lóerős rendszerteljesítmény 23 lóerővel, a 335 Nm-es rendszernyomaték 20 Nm-rel múlja felül a Civicét.

Tisztán elektromos üzemben 82 km-t tehet meg

a zöld rendszámos plug-in verzió. Teljesen lemerült állapotról 2,5 óra alatt tölthető fel 100%-ra az akkumulátor a 11 kW-os fedélzeti töltővel.

ZR-V

Lágyabb vonalakat kapott, mint az alig nagyobb CR-V Forrás: Honda

Európában vadonatúj típusnak számít a

Civic-technikára épített, 4,57 méteres szabadidő-autó,

amely a HR-V és a megnőtt CR-V közötti űrt tölti be, utóbbinál kb. 12 centivel rövidebb.

Hátulról a Toyota Corolla Crossra hasonlít Forrás: Honda

A Toyota Corolla Cross és a Nissan Qashqai vetélytársának számító, 2023 őszétől megvásárolható öntöltő hibrid SUV lágyabb vonalakkal rendelkezik, mint a CR-V.

Érezhető a Civic-rokonság a műszerfal kialakításán Forrás: Honda

A futóműve, padlólemeze és a hajtáslánca is megegyeznek a Civicével, utóbbi

184 lóerőt és 315 Nm-t képes leadni,

a WLTP átlagfogyasztása mindössze 5,65 liter. A CR-V-vel ellentétben a ZR-V nem lesz megvásárolható összkerék-meghajtással, csak az első kerekek hajtanak.

e:NY1

A e:NY1 már az elektromos Hondák vadonatúj formajegyeit hordozza magán, így fehér emblémák és stíluselemek kerültek rá, sőt a hátsó Honda-felirat is teljesen új Forrás: Honda

A nem túl szép nevű elektromos crossover

a HR-V karosszériáját viseli, de más padlólemezre épül, és futóműve, valamint a belső tere is különböző.

Alapját nem a hátsókerék-meghajtású Honda e kisautó technikája, hanem a vadonatúj, fronthajtású e:N Architecture F platform adja.

Ismerősek lehetnek a formák a HR-V-ről, de itt dedikált elektromos platform van alatta Forrás: Honda

Az összteljesítmény 204 lóerő, a forgatónyomaték 310 Nm, úgy hangolták a hajtást, hogy ne hátbavágós, hanem egyenletes és kényelmes legyen a gyorsítás, amely egyébként kb. 8 másodperc 0-100 km/h-ra. A padlólemez alatt megbújó, nagy kapacitású, 68,8 kWh-s lítium-ion akkumulátor – WLTP szabvány szerint mérve –

412 km-es hatótávolsággal

ruházza fel az e:Ny1-et, és egyenáramú gyorstöltővel 45 perc alatt tölthető fel 10-ről 80%-ra.

A műszerfal nem egyezik meg a HR-V-ével Forrás: Honda

A letisztult megjelenésű műszerfal tetejére pedig 15,1 colos érintőképernyő került, mellyel a fedélzeti és a vezetést segítő rendszereket érheti el a sofőr.

EM1

Mindössze 95 kilót nyom a villanyrobogó, az akkumulátor 10 kilós, a terhelhetősége 180 kiló Forrás: Honda

A Honda első elektromos robogója 2,3 lóerős, maximális sebessége 45 km/h. Egy feltöltéssel 48 km a hatótávja, de 2,5 óra alatt újra is tölthető az akkumulátora.