Pontosan négy évvel ezelőtt lépett be az európai piacra a Corolla 12. generációja, amely számos újítást hozott elődjéhez képest, azon kívül is, hogy – Auris helyett – újra Corollának hívták megint minden karosszériaváltozatát, nem csak a négyajtós szedánt. Például már az alacsonyabb súlypontot és jobb vezetési élményt adó TNGA építőkészleten alapult, és kigyomlálták a motorválasztékából a dízeleket, amiből korábban háromfélét is lehetett rendelni.
Cserébe megjelent hozzá egy új kétliteres hibrid, amely ugyanolyan kis fogyasztás mellett nyújtott jóval fickósabb menetteljesítményeket, mint a megbízható, de harmatos 1,8-as. Ma már kijelenthető, hogy a világpiac a keblére ölelte a Corolla 12. generációját is:
minden évében több mint egymillió fogyott belőle,
ezzel a világ legnépszerűbb autótípusának számított egészen 2023-ig, de akkor is csak a Tesla Model Y tudta megelőzni.
2023-ban érkezett meg a modellciklus felénél esedékes modellfrissítés, amit egyáltalán nem vett félvállról a Toyota annak ellenére, hogy kívülről alig változott valami az autón. Más lett az első lökhárító rácsának mintázata, kapott egy apró krómdíszt a ködlámpafészek, és módosítottak a fényszóróba integrált LED-es nappali fény mintázatán. Ennyi.
Amúgy örültem, hogy nem nyúltak bele komolyabban a külső dizájnba, mert rég volt ilyen karakteres formája a Corollának, ami talán csak azért nem tűnik fel senkinek, mert
már rengeteg fut belőle az ország útjain.
A tesztre kapott példány a második legmagasabb felszereltséggel, a GR Sport Dynamic JBL-lel rendelkezett, ezért egyedi lökhárítókat viselt elöl-hátul, feketére fújták a tetejét, és tízküllős, 18 colos alufelnikre húzták a gumijait.