"A Volkswagennek sürgős lépéseket kell tennie versenyképessége megőrzése érdekében" - mondta Bratzel, hozzátéve, hogy ez szerinte "a jelenlegi költségszerkezet mellett egyszerűen nem lehetséges".
Európa legnagyobb autógyártója, a Volkswagen konszern hétfőn jelentette be, hogy a VW márka költségcsökkentési programjának részeként már nem zárja ki üzembezárások és kényszerű elbocsátások lehetőségét. "Bármennyire is szeretnénk a telephelyeket és a munkahelyeket biztosítani, hosszú távon erre csak a versenyképesség megőrzésével van lehetőség" - fogalmazott Bratzel.
Úgy vélte, drasztikus intézkedések nélkül a Volkswagen azt kockáztatja, hogy néhány éven belül szerkezetátalakítási kényszerbe kerül. A kialakult kockázat a szakértő szerint a gyengülő kínai üzletmenetre, a feltörekvő ázsiai konkurenciára, valamint az elektromobilitás iránti kereslet lassuló növekedésére vezethető vissza. Jelentős tényező emellett az új hajtáslánc-technológia nagy beruházási igénye is.
"Az autóiparban lezárult az a korszak, amelyből az elmúlt 20-30 évben profitáltunk" - szögezte le a szakértő, aki szerint a probléma nemcsak a VW-t, hanem az egész iparágat érinti. A VW márka azonban különösen érzékeny a kínai üzletmenet alakulására, ráadásul "mint egy nagy tankerhajó" puszta tömege miatt a többi vállalatnál nehezebben tud irányt változtatni - tette hozzá.