Nagy-Britanniában nem egyszerűen 2030-ra kell átállni akkumulátoros-elektromos autókra, de addig is egyre emelkedő arányban kell villanyautókat értékesítenie a gyáraknak (2025-ben 28%-os villanyautó-részarányt írnak elő, 2029-re 80%-ot), az előírt kvótán felül értékesített minden egyes belső égésű motorral szerelt személyautó után 15 000, minden egyes belső égésű haszonjármű után 18 000 fontot kell befizetni a brit költségvetésbe. A problémát az jelenti, hogy hiába kínálnak a gyártók villanyautókat, a vásárlók nem vevők azokra. A Stellantis ezért úgy döntött, növeli a termelés hatékonyságát azzal, hogy 2025. áprilisában bezárja a Lutonban lévő haszonjármű gyárat, az ottani termelést áttelepítik az Ellesmere Portban található üzembe. Utóbbira tavaly költöttek 100 millió fontot, hogy javítsák a villanyautó-gyártás feltételeit (villanyautó-gyártás kapacitásbővítés), a lutoni termelés áttelepítésére további 50 millió fontot fordítanak. A gyárbezárással mintegy 1100 munkahely szűnik meg.
Anno a Vauxhall 1905-ben nyitott személyautó-gyárat Lutonban, majd 1932-ben adták át a Bedford haszonjármű-gyárat. A személyautó üzemet 2002-ben állították le, azóta 60-as években a könnyű haszonjárművekre átállt üzem működött, itt készültek 1991-től a Frontera terepjárók is. A haszonjármű-gyár jövő tavasszal esedékes bezárásával 120 év után búcsúzik az autóipar a városból.