Félig már villanyautó? - Volkswagen Golf eHybrid teszt (top 5)

Vágólapra másolva!
Bár a VW-nél az elektromos modellek körül van a legnagyobb felhajtás, még mindig velünk van a Golf, mint a konzervatív kompaktautók alfája és omegája. A frissítés utáni plug-in hibrid verzió pedig már bő 100 kilométert képes megtenni villamos üzemmódban.
Vágólapra másolva!

Stílusosan, az első Golf premierjének 50. évfordulójára időzítette a VW a 8. generáció ráncfelvarrását, amit nem vehettek félvállról. Ugyan a vásárlóknak joggal lehet az az érzésük, hogy a márkánál minden a villanyautókról és az SUV-kről szól, mégiscsak a wolfsburgi márka egyik legsikeresebb típusáról van szó. Öt évtized alatt 37 millió példányt értékesítettek világszerte a kompakt autók kategóriáját megteremtő Golfból, amelynek legújabb kiadása magán hordozza az elődök visszafogott stílusát, miközben technikailag több mint naprakész.

Fotó: Stefler Balázs

1.    Kivilágítva jön

A név kötelez, vagyis a Golf még mindig a konzervatív vásárlóközönségnek szól. Ám ez nem jelenti azt, hogy ne haladnának a korral, például a korábbihoz képest 15%-kal nagyobb teret bevilágító mátrix-LED fényszóró is elérhető, illetve felárért a két első lámpát LED-csík kötheti össze. Sőt, 

először az európai piacra szánt VW modellek közül, még a VW embléma is megvilágított,

így aztán este tényleg mintha fényárban úszna az autó frontrésze! Bár a Golf vásárlók nagy része visszafogott fényezést választ, azt azért nem árt tudni, hogy kifejezetten vagány összeállítások is léteznek, például a vörös fényezés fekete tetővel abszolút ilyen.

Fotó: Stefler Balázs

2.    Digitálisan minden jobb?

Úgy tűnik, a VW hallgat a vásárlói visszajelzésekre: a modellfrissítéssel a kormány értintésérzékeny felületeitől elbúcsúztak, helyettük hagyományos gombokhoz tértek vissza. Persze azok a vevőjelöltek, akik a korábbi Golfokon szocializálódtak, nem biztos, hogy elsőre kiismerik magukat. A fényszórókapcsoló-panelre tették az első- és hátsó ablakfűtést és a bizony az ülésfűtésen át a belső levegő keringetésen át a hangerőszabályozásig szinte mindent a központi kijelzőn vagy az alatta lévő érintőpanelen kell kezelni.

Fotó: Stefler Balázs

A korábbi Golf generációk nívós anyaghasználatából sem maradt sok, pontosabban a 7-es nemzedik jellemző kiemelkedő minőségérzet nem feltétlenül jellemző az újdonságra. Inkább másra helyezték a hangsúlyt, például már négy kamera képéből madártávlati nézet segíti a manőverezést, illetve okostelefonnal távolról, az autó mellől is vezérelhető a parkolás.

3.    100 kilométer elektromosan? Simán!

Eddig is létezett plug-in hibrid verzió a Golfból, ám a frissítéssel a hajtásláncot és az akkumulátort is lecserélték. A rendszer építőelemei az 1,5 literes, négyhengeres benzimotor (korábban 1,4-es volt), a hatgangos DSG-váltó és utóbbi házába épített 116 lóerős villanymotor. 

Az akkumulátor kapacitása az eddigi 13-ról 19,7 kWh-ra nőtt,

ezzel 143 kilométeres elektromos hatótávot ígér a Golf - ez az egyik legjobb érték a teljes iparágban a plug-in hibridek mezőnyében. 

Fotó: Stefler Balázs

Bár nekünk 104 kilométert sikerült megtenni, ebben volt rövid gyorsforgalmi út is, ami azt jelenti, hogy aki otthon tudja tölteni autóját, az ritka vendég lesz a benzinkutakon. A 204 lóerős rendszerteljesítmény pedig olyan dinamikával ruházza fel az autót, amire korábban csak hot hatch-ek voltak képesek, a villanymotoros rásegítéssel a gyorsulás azonnali. Lemerült akkumulátorral sem válik torkossá az eHybrid, városban 6,0 liter alatt el lehet vele járkálni. A villanyos-benzines üzemek között az átmenetek nem zavaróak, a fékpedál érzetet azonban szokni kell.

Fotó: Stefler Balázs

4.    Ez a motorkínálat egyedülálló

Manapság egyre kevesebb modellnek van széles motorpalettája, ezért is üdítő, hogy a VW a Golf esetében szabad kezet ad vásárlóknak. A plug-in hibridet is hajtó 1,5-ös TSI jelenti a kínálat törzsét, a hengerlekapcsolással felvértezett turbós benzines 115 vagy 150 lóerővel kapható, illetve eTSI néven létezik lágyhibrid változat 150 lóerővel, kizárólag DSG-sebességváltóval. A hagyományokhoz hűen nem hiányozhatnak a combos modellek sem a Golf palettájáról, a 2,0 literes erőforrást használó GTI (265 vagy 300 LE), illetve R modellek (333 LE) jelentik a csúcsot. Szintén fontos, hogy még mindig lehet dízel Golfot venni, a 2,0 literes, 150 lóerős TDI mindenféle elektrifikáció nélkül kerül be a típus motorterébe.

Fotó: Stefler Balázs

5.    Sok pénzért sokat ad az eHybrid

Az eHybrid verzió azoknak szól, akik rendszeresen tudják tölteni autójukat, de nem szeretnének egy villanyautó korlátaival együtt élni. Persze a 15,5 millió Ft-os összeg nem kevés egy kompakt autóért, még úgy sem, hogy a plug-in verzió sarokszámai a kategória legjobbjai közé emeli. A felszereltség az árnak megfelelően bőséges, többek között sávtartó, digitális cockpit, ergoActive vezetőülés és tolatókamera is jár hozzá. Mégis az az érzésem, hogy 

a Golf árazása inkább a hagyományos verziók felé terelik majd a vevőket.

A korábbi generációkkal ellentétben a tisztán belső égésű motoros változatok már egyáltalán nem tartoznak a kategória drágább modelljei közé, például a 115 lóerős alapmodell 8 490 000 Ft-jával a mai új autó piacon kiemelkedően jó ajánlatnak számít.

Fotó: Stefler Balázs

Összegzés

Aki hagyományos kompaktautót szeretne, annak még mindig telitalálat lehet a Golf, a fizikai gombok visszatérésével a kezelhetősége is sokat javult. A plug-in hibrid tényleg kiemelkedő számokkal büszkélkedhet, de a borsos ár elsőre ijesztő lehet.

Tetszett
⦁    elektromos hatótávolság
⦁    dinamika
⦁    kormányzás/futóműhangolás

Nem tetszett
⦁    kicsi csomagtartó
⦁    belső anyagok

614 181 Ft-ért 5 méter hosszú kábellel ellátott, 22 kW-os fali töltőt is vásárolhatunk a konnektoros Golfhoz.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: 


 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!