Manapság általánosan elterjedt, hogy a hidraulikus tárcsafékeket a kerékagyakba szerelik, aminek gyakorlati okai vannak: könnyebb szerelés, jobb hűtés. Azonban a villanyautó-technológia fejlődésével a Mercedes-Benz szerint megérett a lehetőség ezen változtatni. Ma már készíthetőek olyan fékenergia-visszatermeléssel dolgozó fékek, amelyekkel a lassítások 98%-át végre lehet hajtani, a fennmaradó 2% miatt (illetve a törvény megkövetel 2 darab, egymástól független fékrendszert) azonban nem lehet lemondani a hidraulikus fékekről. De azokat nem kell feltétlenül a kerekekhez szerelni.
A mérnökök ötlete szerint a hidraulikus fékeket a hajtóegységbe szerelnék, közvetlenül a féltengely belső végéhez. Ezek nem hagyományos tárcsafékek, hanem kuplungtárcsa-szerű fékbetétet nyomnak a forgó tárcsához – a sokkal nagyobb súrlódó felület miatt nagyobb az erőátvitel és így a fékhatás is. Ez fokozott hőterhelést jelent, amire a megoldást a folyadékhűtés jelenti, a Mercedes-Benz szerint olyan alacsony a kopás, hogy normál használat mellett a hidraulikus fékek nem igényelnek karbantartást a jármű élettartama során. További pozitívumok: kisebb rugózatlan tömeg (ami javítja a komfortot), nincs fékpor-emisszió, és mivel nem kell a bennük lévő fékekhez hűtőlevegőt szállítani, a felnik teljesen áramvonalas burkolatot kaphatnak. Még csak megközelítően se mondtak dátumot a Mercedes-Benz szakemberei arra, hogy mikor kerülhet sor az újfajta hidraulikus fékek megjelenésére sorozatgyártásban, mert egyelőre még a megvalósítási vizsgálatoknál járnak, az esetleges fejlesztés ennek lezárulta után indulhat meg.