Az indiai adózási szabályok miatt fontos, 4 méter alatti kategóriában a Swiftet és annak lépcsős hátú változatát, a Dzire modellt kínálja a Maruti Suzuki, az új generációnál már kettéválik a 2 modell, hiszen a 4. generációs szedán egyedi külső-belső megjelenést kap. Ennél nem olyan játékos a megjelenés, mint a Swiftnél, hiszen konzervatívabb vásárlóknak készül, óriási méretű a hűtőrács, amely a feláras Chromico nevű kiegészítőcsomag rendelésekor krómozott keretet kap. Alapesetben projektorosak a fényszórók, a magasabb szinten adott LED-es fényszórónál van a hűtőrács pálcáját folytató osztás a lámpában. A rövid hátsó ellenére a csomagtér 382 literes.
Alapvetően ugyanazokat a kapcsolókat és légbeömlőket használják a Dzire esetén, mint a Swiftben, azonban eltérő a műszerfalpárna, és a fekete-szürke helyett szürke-bézs a színvilág. Szériában adják a 9 colos érintőképernyővel rendelkező Smartplay Pro fejegységet, ami vezetéknélküli telefoncsatlakoztatást kínál. Az indiai 4 méter alatti szedán-kategóriában is premier a gyári tetőablak, Dzire-újdonság a tempomat, a körkamera, a hátsó sor légbefúvója. A Global NCAP törésteszten 5 csillagos eredményt ért el a Maruti Suzuki Dzire, amivel a kategória legbiztonságosabb autója; alapfelszerelés a 6 légzsák, a menetstabilizáló, az 5 darab 3 pontos biztonsági öv és a hátsó szélvédőfűtés.
A motortérben a Z12E kódú, 1,2 literes 3 hengeres dolgozik, ami benzinnel 82 LE/112 Nm teljesítményű, ennél a váltó 5 fokozatú kézi kapcsolású vagy robotizált; a saját tömeg 920-960 kg. A CNG földgáz-üzemű változatban 70 LE/102 Nm a teljesítmény, itt nincs alternatívája az 5 fokozatú kézi kapcsolású váltónak; a saját tömeg 1020-1025 kg. A benzintank 37 literes, a gáztartály 55 literes. A benzines motorleállítót is kap, ennek 3,9-4,0 l/100 km az indiai szabvány szerinti fogyasztása, a motorleállítót nélkülöző CNG-s változat 2,96 kg/100 km-es gázfogyasztást kap.
Az új Maruti Suzuki Dzire egyébként nem váltja le az elődjét, azt Tour S modellnél a kínálatban tartják, és taxi/flottavásárlóknak olcsó modellként kínálják tovább még pár évig. A 3. generációnál az értékesítés 40%-áért felelt a Tour S, amely hirtelen megdrágulna a sokkal gazdagabb felszereltség miatt, ezért nem lesz éles a modellváltás.