Sok más gyártótól eltérően a Hyundai nem hanyagolja a miniautók kategóriáját, a benzines i10 mellé ugyanis az elektromos hajtású, megfizethető árúnak ígért, a 2025-ös Év autója döntősök közé beválogatott Instert is hamarosan felveszi európai kínálatába. Ezúttal azonban a paletta másik végének újdonságai kaptak főszerepet a budapesti Lóvasút központban tartott sajtórendezvényen, ahol a makaói szezonzáró TCA World Tour hétvégén Elantra versenyautójával újabb bajnoki címét megszerző Michelisz Norbert is tiszteletét tette.
Egyterűként aposztrofálják, de kiviteltől függően kisbuszként is helytáll az 5,2 méter hosszú és közel 2,0 méter magas Staria, amely a VW Multivan, illetve a prémium kategóriás Mercedes V-osztály és Lexus LM konkurenciájának tekinthető, de azoknál jóval olcsóbb. Ám nem a puszta számok teszik igazán különlegessé, sokkal inkább a formaterv, azon belül is elsősorban az orr legömbölyített, markáns LED-csíkjával ufószerű kialakítása. Pedig maga a dizájn nem teljesen friss, a legnagyobb piacokon már 2021 óta kapható a hozzánk némi késéssel érkező Staria.
Ennek egyik fő oka, hogy a bevált 2,2-es dízelmotor helyett egy új, és az uniós flottakibocsátási szabályokhoz jobban illeszkedő full hibrid hajtással indul a hazai forgalmazás, ami
1,6-os turbós benzinesből, hatfokozatú automataváltóból és a kettő közé beépített villanymotorból áll.
Kétféle berendezéssel kérhető az utastér: az akciósan már 17,8 millió forinttól elérhető Comfortban kilenc személy foglalhat helyet, míg a 21,9 millió forintba kerülő Luxury hét férőhelyes. Utóbbi különlegessége a több extra mellett a középső sor kényelmes, dönthető „relaxációs” üléspárja.
Idei újdonság a Santa Fe ötödik generációja, mely a Hyundai európai belső égésű motoros (pontosabban hibrid) SUV-kínálatának legnagyobb tagja. Nem vádolhatjuk azzal, hogy beleszürkülne a mai autók sorába: szögletes és szokatlan formatervet kapott, masszív motorháztetővel, alacsonyan futó hátsó lámpasávval, kicsit a Land Rover Defenderre emlékeztető profillal. Hatalmas és sokoldalúan berendezhető utasterét megemelt középkonzol, hajlított óriáskijelző, széles szellőzőrostély-sáv és nívós (részben újrahasznosított) anyagok sora teszi különlegessé.
Öt-, hat- vagy hétüléses kivitelben lehet választani (akár prémium masszásfotelekkel is), a csomagtér befogadóképessége berendezéstől és hajtástól függően alaphelyzetben 621-711 liter. Akárcsak a Stariát, a Santa Fe alapmodelljét (23,1 millió forint) az 1,6-os turbómotoros full hibrid rendszer mozgatja, ám
SUV-hoz illően felárért első- helyett összkerékhajtással is lehet kérni.
Kereken kétmillió forinttal drágábban kínálják a plug-in hibrid modellt, amely már alapból 4x4-es, és 215 helyett 253 lóerős rendszerteljesítményt tud mozgósítani – de zöld rendszámra nem jogosult többé. További 700 ezer forintért pedig a Luxus Calligraphy csomaggal tehető fel a pont az i-re.
Jó hír a villanyautó-tulajdonosoknak
Más gyártókhoz hasonlóan folyamatosan bővíti elektromosautó-kínálatát a Hyundai, melynek partnere, az OMV üzemanyagcég energiaszolgáltatóként fontos bejelentést tett: a már működő 15 mellett még idén 12 helyszínen állnak üzembe ultratöltői. Ezek kapacitása legalább 100 kW, sőt, az új generációs eszközök akár 200 kW-ra is képesek lesznek. Ami a folytatást illeti, 2025 év végére összesen 50 töltőpont működésével számolnak, ezek zöme olyan helyen lesz, ahol az autótulajdonosok a várakozási időt hasznosan eltölthetik (pl. Spar Expressz, Viva kávézó). További újdonság a villanyautósoknak a cégcsoport új telefonos applikációja, az OMV eMotion.
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: