Magyarországra érkezett a Hyundai ufószerű, hibrid egyterűje

Fotó: Hyundai
Vágólapra másolva!
Mellette a szintén nem átlagos megjelenésű, jókora, öt-, hat- vagy hétüléses Santa Fe SUV is befutott a szalonokba. De vajon rendelhető-e még hozzájuk dízelmotor?
Vágólapra másolva!

Sok más gyártótól eltérően a Hyundai nem hanyagolja a miniautók kategóriáját, a benzines i10 mellé ugyanis az elektromos hajtású, megfizethető árúnak ígért, a 2025-ös Év autója döntősök közé beválogatott Instert is hamarosan felveszi európai kínálatába. Ezúttal azonban a paletta másik végének újdonságai kaptak főszerepet a budapesti Lóvasút központban tartott sajtórendezvényen, ahol a makaói szezonzáró TCA World Tour hétvégén Elantra versenyautójával újabb bajnoki címét megszerző Michelisz Norbert is tiszteletét tette. 

Harmadik túraautó-világbajnoki címét ünnepelte Michelisz Norbert
Fotó: Hyundai

Szokatlan csapatszállító: Staria

Egyterűként aposztrofálják, de kiviteltől függően kisbuszként is helytáll az 5,2 méter hosszú és közel 2,0 méter magas Staria, amely a VW Multivan, illetve a prémium kategóriás Mercedes V-osztály és Lexus LM konkurenciájának tekinthető, de azoknál jóval olcsóbb. Ám nem a puszta számok teszik igazán különlegessé, sokkal inkább a formaterv, azon belül is elsősorban az orr legömbölyített, markáns LED-csíkjával ufószerű kialakítása.  Pedig maga a dizájn nem teljesen friss, a legnagyobb piacokon már 2021 óta kapható a hozzánk némi késéssel érkező Staria. 

Csíklámpa, hatalmas hűtőmaszk, 225 lóerős hibrid hajtás: íme, a Staria
Fotó: Hyundai

Ennek egyik fő oka, hogy a bevált 2,2-es dízelmotor helyett egy új, és az uniós flottakibocsátási szabályokhoz jobban illeszkedő full hibrid hajtással indul a hazai forgalmazás, ami 

1,6-os turbós benzinesből, hatfokozatú automataváltóból és a kettő közé beépített villanymotorból áll.

Kétféle berendezéssel kérhető az utastér: az akciósan már 17,8 millió forinttól elérhető Comfortban kilenc személy foglalhat helyet, míg a 21,9 millió forintba kerülő Luxury hét férőhelyes. Utóbbi különlegessége a több extra mellett a középső sor kényelmes, dönthető „relaxációs” üléspárja. 

Így fest a hétüléses Luxury utastere, digitális a műszerfal és motoros a tolóajtó
Fotó: Hyundai

Kétféle hibridként kínálják: Santa Fe

Idei újdonság a Santa Fe ötödik generációja, mely a Hyundai európai belső égésű motoros (pontosabban hibrid) SUV-kínálatának legnagyobb tagja. Nem vádolhatjuk azzal, hogy beleszürkülne a mai autók sorába: szögletes és szokatlan formatervet kapott, masszív motorháztetővel, alacsonyan futó hátsó lámpasávval, kicsit a Land Rover Defenderre emlékeztető profillal. Hatalmas és sokoldalúan berendezhető utasterét megemelt középkonzol, hajlított óriáskijelző, széles szellőzőrostély-sáv és nívós (részben újrahasznosított) anyagok sora teszi különlegessé. 

Határozott élek tagolják az új Santa Fét, melyből már egyetlen piacon sincs dízel
Fotó: Hyundai

Öt-, hat- vagy hétüléses kivitelben lehet választani (akár prémium masszásfotelekkel is), a csomagtér befogadóképessége berendezéstől és hajtástól függően alaphelyzetben 621-711 liter. Akárcsak a Stariát, a Santa Fe alapmodelljét (23,1 millió forint) az 1,6-os turbómotoros full hibrid rendszer mozgatja, ám

SUV-hoz illően felárért első- helyett összkerékhajtással is lehet kérni.

Kereken kétmillió forinttal drágábban kínálják a plug-in hibrid modellt, amely már alapból 4x4-es, és 215 helyett 253 lóerős rendszerteljesítményt tud mozgósítani – de zöld rendszámra nem jogosult többé. További 700 ezer forintért pedig a Luxus Calligraphy csomaggal tehető fel a pont az i-re.

Szinte függőleges mindkét modell hátfala, pixelekből állnak a lámpák
Fotó: Hyundai

Jó hír a villanyautó-tulajdonosoknak

 

Más gyártókhoz hasonlóan folyamatosan bővíti elektromosautó-kínálatát a Hyundai, melynek partnere, az OMV üzemanyagcég energiaszolgáltatóként fontos bejelentést tett: a már működő 15 mellett még idén 12 helyszínen állnak üzembe ultratöltői. Ezek kapacitása legalább 100 kW, sőt, az új generációs eszközök akár 200 kW-ra is képesek lesznek. Ami a folytatást illeti, 2025 év végére összesen 50 töltőpont működésével számolnak, ezek zöme olyan helyen lesz, ahol az autótulajdonosok a várakozási időt hasznosan eltölthetik (pl. Spar Expressz, Viva kávézó). További újdonság a villanyautósoknak a cégcsoport új telefonos applikációja, az OMV eMotion.

Nem csak tankolni, hanem villanyautót tölteni is lehet számos OMV kúton 
Fotó: Hyundai

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK:

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!