Szeptemberben leplezték le az Audi Q5-ös szabadidő-autó 3. generációját, most a Sportback változattal bővítették a kínálatot. Azokat célozzák az ívelt tetővonallal rendelkező karosszériával, akik sportos megjelenést akarnak, és ezért hajlandóak lemondani 5 liter csomagtérről – a támladöntés után azért már nagyobb, 58 liter a lemaradás a kombi befejezéshez képest; az SQ5 Sportback csomagtartója 45 literrel szűkebb.
A lehető legtovább hátrahúzták a tetővonalat, opciósak a tetősínek, és a kupé változatnál nincs alap megjelenés, advanced vagy S line külsővel létezik. Előbbi díszesebb hűtőrácsot és 18 colos felniket ad, utóbbi a megszokott sportos részletekkel dobja fel a megjelenést, az S line esetén matt antracit, az S modellnél matt ezüstök a karosszériadíszek. A kupénál különleges a pótféklámpa, annak aljáról figyelmeztető grafikát vetítenek a lapos szögben álló üvegre, ezzel növelve meg a lassítást jelző piros fény felületét. Az utastérben már nincs eltérés a normál változattól, ugyanazokat a hangulatokat lehet választani.
Az Audi Q5 és SQ5 Sportback a piaci bevezetésnél 48 voltos lágyhibrid hajtásokkal rendelhető, a 24 LE/230 Nm teljesítményű villanymotor korlátozottan (például parkolásnál) képes önmagában mozgatni az autót, fékenergia-visszatermelésnél 25 kW energiát képes generálni az indítógenerátor. A légkondicionáló kompresszor is a 48 voltos hálózatról üzemel, így akkor is zavartalan a működés, ha épp áll a belső égésű motor (vitorlázás, lámpánál várakozás). A Q5 Sportback 2,0 literes turbómotorja 204 LE/340 Nm teljesítményű, első- vagy összkerékhajtással kérhető, a 2,0 literes dízel 204 LE/400 Nm tudású és csak összkerékhajtással létezik. Az SQ5 Sportback 3,0 literes V6-os turbója 367 LE/550 Nm teljesítményű. A jobb légellenállás miatt a kupé változat szabványos fogyasztása 1 decivel marad el a kombitól.