Alapos hatósági, valamint műszaki engedélyeztetési folyamatot követően a Ganz-SOR EBN8 megkapta a szükséges típusengedélyt, amely lehetővé teszi, hogy 250 darabig megkezdődjön az új busz gyártása. A típusengedély megszerzése fontos mérföldkő, hiszen enélkül nem lehet az Európai Unió területén új járművet gyártani és forgalomba helyezni.
A nyolc méter hosszú, alacsony padlós elektromos midibuszt nyáron mutatták. A prototípus magyar-cseh koprodukció: a bajai GANZ Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. (GTKB) felelt az elektromos hajtás kifejlesztéséért, míg a cseh SOR a kocsiszekrényt alkotta meg. A szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon zajlottak.
Az új járműben 35 utas fér el kényelmesen, tizenhat ülőhellyel rendelkezik, hatótávolsága pedig eléri a 300 kilométert. A midibusz mellett a Ganz töltőberendezéseket is kifejlesztett, egy OppCharge típusú, pantográfos gyorstöltőt és egy két töltőfejes, kábelcsatlakozós, 120 kW teljesítményű töltőberendezést.