Az 1949-es Hudson Commodore Sedan a második világháború alatt került Magyarországra. Először az amerikai nagykövet autója volt, majd Bebrits Lajos miniszter használta. 1957-ben az Északi Járműjavítóban vágánygépkocsivá alakították, két évvel később már a MÁV pécsi pályafenntartási főnöksége használta pályabejárásokra.
Az autó eredeti motorja helyére először egy négyhengeres Opel-benzinmotor került, amit később egy Zuk A-03 (NYSA) motorra cseréltek. Utolsó nagyjavítására 2009-ben került sor a MÁVGÉP Kft. Kőér utcai telephelyén.
A Közlekedési Múzeum hamarosan megkezdi a jármű állagmegóvó helyreállítását az utolsó leállításkori állapotnak megfelelően. A karosszéria tisztítása, lakatolása és fényezése után sor kerül a törött ablakok és lámpák cseréjére, a gumitömítések szükség szerinti pótlására. A jármű zárszerkezetét, valamint külső és belső világítását átvizsgálják és helyreállítják. Az utastér esztétikai és állagmegóvó helyreállítást kap. A munkálatok elvégzése várhatóan fél évet vesz igénybe.