Nemcsak a jövő, a múlt is elektromos a Nissan GT-R-nél

Fotó: Nissan
Vágólapra másolva!
Nissan mérnökök egy csoportja szabadidejében építette meg a Nissan GT-R R32EV-t, modern technológiával akarták jövőbiztossá tenni az ikonikus kupét.
Vágólapra másolva!
Fotó: Nissan

Noha már jelenleg is a japán autóipar veteránjai közé tartozik, az aktuális Nissan GT-R még velünk marad néhány évig, hiszen aktuálisan nem prioritás a saját bevallása szerint a túlélésért küzdő gyártónál a poszterautó leváltása; pedig 2023 végén már megmutatták az akkumulátoros-elektromos Hyper Force tanulmányt, amelyet az évtized végére vártak a rajongók.

Fotó: Nissan

Amíg a jövő egyelőre bizonytalan, Nissan mérnökök egy csoportja szabadidejükben, a gyár infrastruktúrájának felhasználásával azon dolgozott az elmúlt 1,5 évben, hogy a klasszikus Skyline GT-R-t jövőbiztossá tegye. Egészen pontosan egy BNR32-es kupét szabadított meg a 2,6 literes turbómotorjától, amelynek a helyére egy hasonlóan erős – itt most a szériaállapotra kell gondolni, nem az akár 1000 lóerőt meghaladó tuningváltozatokra – villanymotort építettek, pontos számokat még nem árultak el az R32EV tudásáról. Úgy hajtották végre az átalakítást, hogy kívülről nem változott a megjelenés, erről pedig a 2025-ös Tokyo Auto Salon látogatói saját szemükkel is meggyőződhetnek majd, hiszen azon a kiállításon lesz a közönségpremierje a Nissan Skyline GT-R R32EV-nek.
 

Fotó: Nissan

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!