A Taxi 6 forgatására érkezett? - Peugeot 508 GT Hybrid teszt

Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024)
Fotó: Stefler Balázs
Vágólapra másolva!
Rendben, hiányzik a szabadjelző és pár filmes trükk, de a dögös forma, illetve a 225 lóerő adná magát. Röviden megmutatjuk a francia ferdehátú öt fontos tulajdonságát, utána pedig beszéljenek a képek.
Vágólapra másolva!

Sokan emlékeznek még, ahogy a kétezres években Daniel és Émilien fehér Peugeot taxival dönget Marseille utcáin, de azóta változott egy két s más: a színészek kezdenek öregedni, a benzingőzös álmok mintha szétfoszlanának, ráadásul a SUV-mánia miatt a középkategóriás autók is kihalóban vannak. Becsülendő, hogy a 508-as mindmáig próbál a közönség kedvében járni – igaz, csak a szalonokban, nem a mozik termeiben, viszont igazán egyedi vonásokkal, amit a legutóbbi modellfrissítés tovább erősített, mind formaterv, mind pedig szolgáltatások terén.

Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Határozott kiállása van, valódiak a két oldalon kivezetett kipufogóvégek. A ráncfelvarrásal megváltozott a hátsó lámpa LED-grafikája, az oroszlán helyét fekete Peugeot felirat vette át
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

1. Kategóriájának talán legszebb idomai

Nyilván, a dizájn megítélése szubjektív, ám ritkán gyűjt be egy tesztautó az utcán annyi elismerő pillantást, mint az Okénite fehér (250 ezer forint) fényezésű, GT felszereltségű Peugeot. Lapos és széles, parádésak az arányai, 

ügyesen egyensúlyoz a ma oly ritka liftback karosszéria, illetve az ötajtós kupé kialakítás határán.

A facelift fő újítása az orr, szigorú LED-mátrix lámpákkal, három-három nappalifény-karommal (e motívumot anno Bocsi Attila álmodta meg az RXH-hoz), és széles hűtőráccsal, amely izgalmas átmenettel olvad egybe a szintén átrajzolt lökhárítóval.

Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Teljesen megújult az orrkialakítás, szinte csak a motorháztető alatti 504-es típusjelzés maradt a régi. Látványos a fényszóródizájn és az átmenetes hűtőmaszk, középen az új Peugeot logóval
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

2. Nem igazán tágas, viszont hangulatos

Belül is üdítően egyedi az 508: modern, kommersz szélesvásznú panel helyett két külön kijelzőt kap. Ezek közül a középső, 10 colos érintőképernyő grafika és szolgáltatások (3D online navi, beszédfelismerés stb.) terén megújult, míg a digitális műszercsoportra az icipici, sajnos nem fűthető kormány karimája fölött lát rá a vezető. Testalkat- és megszokásfüggő, kinek mennyire válik be ez az elrendezés, mi hamar megbarátkoztunk vele, akárcsak a felhasznált anyagok minőségével, ellentétben a csomagér és különösen a hátsó ülés passzentos helykínálatával. 

Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Lendületes vonalú, és a korábbinál kevesebb zongoralakk borítást kapott a műszerfal. A magasra helyezett, konfigurálható digitális óracsoport és a kis kormány együttese i-Cockpit néven fut
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

3. Daniel is megtanulna konnektort keresni

Napjaink trendjeit követve, alighanem sokak bánatára eltűntek a kínálatból az izmos benzinesek és dízelek, csak kettő maradt meg belőlük, egységesen 130 lóerővel. 

Aki ennél többet akar, plug-in hibridet kénytelen választani,

180-tól egészen a 360 lovas rendszerteljesítményű, talán Luc Besson figyelmét is felkeltő PSE-ig terjed a kínálat. Tesztautónk a középső, 225 lóerős kivitel, a bevált 1,6-os, turbós négyhengeres szomszédságába beépített villanymotorral, fronthajtással és átlagos kapacitású, 12,4 kWh-s akkuval – a Skoda Superb PHEV-é például már kétszer ekkora.

Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Wallboxról akár 1 óra 40 perc alatt tele lehet az akku, feltéve, hogy kifizetünk 210 ezer forintot a 3,7 helyett 7,4 kW-os fedélzeti töltőért. WLTP mérés szerint 64 kilométer az elektromos hatótáv
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

4. Tud sietni, de inkább cirkálni szeret

Valós elektromos hatótávja nagyjából 40-45 kilométer, és hosszú utat is tartalmazó tesztünket 7,1 literes fogyasztással zártuk – ami többi városi menettel, sűrűbb töltésekkel ennek töredékére faragható, de a kábelt elő sem véve romolhat is a helyzet. Ha van delej az akkuban, tudja szedni a lábát a Peugeot (0-100 km/h: 7,9 s), és a bátor kanyartempó sincs ellenére, igaz, a komótos automataváltó és a kormány kevés visszajelzése emlékeztet rá: inkább utazóautónak szánták. Szerencsére ehhez a hajtás kifinomultsága mellett a kellemes rugózási- és zajkomfort is adott. 

Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Maradt jó néhány billenő- és érintőgomb, de a klíma összes funkciója csak az érintőképernyőről kezelhető. A jellegzetes kar helyett már pöcökkel vezérelhető a nyolcfokozatú automataváltó
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

5. Felső polcos termék a Stellantisnál

A szépségnek ára van, ami itt legalább 14,5 millió forintot jelent – háromhengeres alapmotorral. Szerintünk jobb vétel alig 900 ezres felárral a dízel, míg a legolcsóbb plug-in hibrid 19,2, a tesztelt 225 lóerős GT kivitel pedig 21,08 millió forintba kerül. 

Olyan extrákkal, mint a tolótető, a masszázsülés vagy az éjjellátó, igazán igényes autóvá az 508-as,

csakhogy a prémiummárkák vadászterületérére merészkedik. Sőt, a többi PHEV-hez hasonlóan nálunk nem reménykedhet sokáig zöld rendszámban – a különlegességre vágyók szimpátiájában viszont mindenképp.

Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Adaptív lengéscsillapítók, tisztességes multilink hátsó futómű, a SUV-okhoz képest alacsony tömegközéppont: finoman mozog az 4,75 méter hosszú Peugeot, még 19 colos kerekeken is  
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Igazi kupés stílusjegy a keret nélküli ajtó, hatékony szigeteléssel és kettős üvegezéssel – így sztrádán sincs zavaró szélzaj. Igényesek a műanyagok, legalábbis a könyöklő körül és felett
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Nem olcsók (1,85 millió forint) a gyönyörű vörös bőrkárpitozású, AGR-minősítésű, motorosan állítható, kihúzható combtámaszos masszázsfotelek, de sokat emelnek a beltér színvonalán
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Meglehetősen szűk az ajtókivágás, ezért érdemes ügyelni a fejre beszállásnál, és a helykínálat sem éppen nagyvonalú. Viszont hátra is jutottak légbefúvók, illetve USB-C töltőcsatlakozók
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Láblendítéssel vagy gombnyomásra, a kalaptartóval együtt nyílik fel az ötödik ajtó. Remekül hozzáférhető, de a papíron 487-1537 literes térfogat ellenére nem igazán tágas a csomagtér
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Nincs többé európai Ford Mondeo, Renault Talisman és sok más egykori rivális, de az 508-as állja a sarat, és öröm visszanézni rá a parkolóban. A hibrid rendszer össznyomatéka 360 Nm 
Fotó: Stefler Balázs / Stefler Balázs

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK:

 

Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt
Peugeot 508 Hybrid teszt (2024), Peugeot508teszt

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!