Sokan emlékeznek még, ahogy a kétezres években Daniel és Émilien fehér Peugeot taxival dönget Marseille utcáin, de azóta változott egy két s más: a színészek kezdenek öregedni, a benzingőzös álmok mintha szétfoszlanának, ráadásul a SUV-mánia miatt a középkategóriás autók is kihalóban vannak. Becsülendő, hogy a 508-as mindmáig próbál a közönség kedvében járni – igaz, csak a szalonokban, nem a mozik termeiben, viszont igazán egyedi vonásokkal, amit a legutóbbi modellfrissítés tovább erősített, mind formaterv, mind pedig szolgáltatások terén.
Nyilván, a dizájn megítélése szubjektív, ám ritkán gyűjt be egy tesztautó az utcán annyi elismerő pillantást, mint az Okénite fehér (250 ezer forint) fényezésű, GT felszereltségű Peugeot. Lapos és széles, parádésak az arányai,
ügyesen egyensúlyoz a ma oly ritka liftback karosszéria, illetve az ötajtós kupé kialakítás határán.
A facelift fő újítása az orr, szigorú LED-mátrix lámpákkal, három-három nappalifény-karommal (e motívumot anno Bocsi Attila álmodta meg az RXH-hoz), és széles hűtőráccsal, amely izgalmas átmenettel olvad egybe a szintén átrajzolt lökhárítóval.
Belül is üdítően egyedi az 508: modern, kommersz szélesvásznú panel helyett két külön kijelzőt kap. Ezek közül a középső, 10 colos érintőképernyő grafika és szolgáltatások (3D online navi, beszédfelismerés stb.) terén megújult, míg a digitális műszercsoportra az icipici, sajnos nem fűthető kormány karimája fölött lát rá a vezető. Testalkat- és megszokásfüggő, kinek mennyire válik be ez az elrendezés, mi hamar megbarátkoztunk vele, akárcsak a felhasznált anyagok minőségével, ellentétben a csomagér és különösen a hátsó ülés passzentos helykínálatával.
Napjaink trendjeit követve, alighanem sokak bánatára eltűntek a kínálatból az izmos benzinesek és dízelek, csak kettő maradt meg belőlük, egységesen 130 lóerővel.
Aki ennél többet akar, plug-in hibridet kénytelen választani,
180-tól egészen a 360 lovas rendszerteljesítményű, talán Luc Besson figyelmét is felkeltő PSE-ig terjed a kínálat. Tesztautónk a középső, 225 lóerős kivitel, a bevált 1,6-os, turbós négyhengeres szomszédságába beépített villanymotorral, fronthajtással és átlagos kapacitású, 12,4 kWh-s akkuval – a Skoda Superb PHEV-é például már kétszer ekkora.
Valós elektromos hatótávja nagyjából 40-45 kilométer, és hosszú utat is tartalmazó tesztünket 7,1 literes fogyasztással zártuk – ami többi városi menettel, sűrűbb töltésekkel ennek töredékére faragható, de a kábelt elő sem véve romolhat is a helyzet. Ha van delej az akkuban, tudja szedni a lábát a Peugeot (0-100 km/h: 7,9 s), és a bátor kanyartempó sincs ellenére, igaz, a komótos automataváltó és a kormány kevés visszajelzése emlékeztet rá: inkább utazóautónak szánták. Szerencsére ehhez a hajtás kifinomultsága mellett a kellemes rugózási- és zajkomfort is adott.
A szépségnek ára van, ami itt legalább 14,5 millió forintot jelent – háromhengeres alapmotorral. Szerintünk jobb vétel alig 900 ezres felárral a dízel, míg a legolcsóbb plug-in hibrid 19,2, a tesztelt 225 lóerős GT kivitel pedig 21,08 millió forintba kerül.
Olyan extrákkal, mint a tolótető, a masszázsülés vagy az éjjellátó, igazán igényes autóvá az 508-as,
csakhogy a prémiummárkák vadászterületérére merészkedik. Sőt, a többi PHEV-hez hasonlóan nálunk nem reménykedhet sokáig zöld rendszámban – a különlegességre vágyók szimpátiájában viszont mindenképp.
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: